Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, İspanya, İtalya, Fransa, Türkiye, Hindistan, Singapur ve Japonya’dan ortak konsorsiyumla birlikte 500 yazılım mühendisinin yedi yıl süren çalışmalarıyla geliştirilen Newscope, 196 ülkede 150 milyon internet sitesi ve 38 sosyal medya platformunu takip ederek, yapay zekâ içgörüleriyle hazırlanan 70’in üzerinde raporlama metodu sunuyor.
Bu metotlar medya izleme süreçlerini optimize ederek kullanıcıların kritik içgörülere erişimini kolaylaştırırken, yapay zekâ destekli analizleri ise pazarlama, iletişim ve strateji geliştirme alanlarında fırsatlar sunuyor.
Ajans Press Teknoloji CEO’su Mehmet Ali Özkan, konuya ilişkin yaptığı açıklamada Newscope’un medya takibi ve analizinde devrim niteliğinde olduğuna dikkat çekerek, “Kullanıcılarına sağladığı 70’ten fazla raporlama metodolojisiyle sektördeki kritik içgörülere erişimi kolaylaştırıyor. Bu ürün sadece analiz aracı değil, aynı zamanda iş stratejilerini geliştirmek ve rekabet avantajı sağlamak için bir maden. Newscope’un benzersiz veri havuzu, kullanıcılarına karar alma süreçlerinde bir pusula oluşturacak. Özellikle ülkemizden dünyaya ihracat yapan birçok kıymetli şirket için vazgeçilmez bir kaynak olacak. Aynı zamanda Türkiye medyasında ve geleneksel mecralarda yer alan verileri de Newscope platformundan 70’in üzerinde kriterle raporluyoruz. Raporlama kriterleri arasında marka dinleme, rakip istihbaratı, kampanya izleme, kriz iletişimi, yönlendirici keşfetme, ton analizi, performans, görsel içgörü, demografi gibi birçok katma değerli içerik yer alacak. Newscope’un hem ülkemize hem de ülkemizde faaliyet gösteren birçok firmaya çok ciddi katma değer sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.
Yorumlar