Meta ve Amazon, Facebook ve Instagram’da yeni uygulama içi alışveriş özelliği için işbirliğine gitti. Kullanıcılar artık Facebook ve Instagram hesaplarını Amazon hesaplarına bağlayabilecek. Daha sonra Meta’nın sosyal uygulamaları üzerinden alışveriş yapabilecek, Amazon’da kayıtlı olan ödeme bilgileriyle ödeme ve teslimat işlemlerini gerçekleştirebilecek.
Amazon sözcüsü Callie Jernigan TechCrunch’a yaptığı açıklamada, “Kullanıcılar ilk defa sosyal medya uygulamalarından ayrılmadan Amazon’un Facebook ve Instagram reklamlarından ve Amazon’dan alışveriş yapabilecek. ABD’deki kullanıcılar, yeni deneyimin bir parçası olarak Facebook ve Instagram’daki Amazon’a ait belirli ürün reklamlarında gerçek zamanlı fiyatlandırmayı, Prime uygunluğunu, teslimat tahminlerini ve ürün ayrıntılarını görecek” dedi.
Amazon ayrıca, yeni uygulama içi alışveriş özelliğinin Facebook ve Instagram’da yapılan, Amazon ve Amazon’da bağımsız satıcılar tarafından satılan belirli ürünler için geçerli olacağını da belirtti.
Kullanıcıların yeni özelliği kullanmaya başlamak için yapması gereken şey, Meta hesaplarını Amazon hesaplarına bağlamasını sağlayan tek seferlik bir kurulum. Kurulumu yaptıktan sonra Facebook veya Instagram uygulamalarından ayrılmadan reklamlar üzerinden ürünleri satın alabilecek. Satın alma işleminin tamamlanması için varsayılan teslimat adresi ve Amazon’dan gelen ödeme bilgilerinin kullanılacağını belirtelim.
Kaynak: Meta and Amazon team up on new in-app shopping feature on Facebook & Instagram – TechCrunch
Yorumlar