Şirketin eş CEO’su Reed Hastings’in yaptığı bir açıklamaya göre, şirket daha uygun fiyatlı fakat reklamlarla desteklenecek olan abonelik planları üzerinde çalışıyor. Henüz detayları verilmeyen bu abonelik planlarının önümüzdeki bir-iki yıl içerisinde netleştirilmeleri planlanıyor. Reklam yapısını karmaşık bulan ve abonelik sistemlerinin basitliğini desteklediğini açıklayan Hastings, daha az ödemek için reklam izlemeyi sorun etmeyen kullanıcılar için bu tür abonelik planlarının platform üzerinde yer almasının mantıklı olduğunu açıkladı.
2022 yılının ilk çeyreğinde 200 bin abone kaybeden şirket, bu durumu artan rekabete ve hem teknolojik kısıtlamalar hem de hesap paylaşımı yüzünden yeni pazarların yaratılamamasına bağlamıştı. 222 milyon ücretli aboneliğin yanı sıra, 100 milyondan fazla da ortak kullanılan hesaba sahip olan platformun reklamlı abonelik planlarını bu ortak kullanılan hesaplar için bir çözüm olarak gördüğü düşünülüyor. Zira, ortak kullanımın azaltılması halihazırda Netflix’in üzerinde çalıştığı konulardan biri.
Bilindiği üzere, Netflix geçtiğimiz ay Şili, Kosta Rika ve Peru’da alt üyelikler açılmasına imkân sağlayan yeni planları ile kullanıcıların karşısına çıkmıştı. Şimdilik bir test niteliğinde olan bu özellik kullanıcıların 3 dolara alt üyelikler açmalarını sağlıyor, böylece Netflix normal şartlar altında paylaşılacak hesaplardan gelir elde edebiliyor.
Hastings açıklamasında, tam üyelik ücreti ödeyen kullanıcılara reklam gösterilmeyeceğini belirtirken, Hulu, Disney ve HBO’nun benzer planlara sahip olduğunun, Netflix’in sadece bir yayıncı olarak kalacağının ve reklamları eşleştirmek için kullanıcı verilerinin izlemeyeceğinin altını çizdi.
Kaynak: Netflix plans to offer cheaper ad-supported subscription tiers – Engadget
Yorumlar