Porsche, Macan ve 718 modellerini 2025 yılına kadar tamamıyla elektrikli araçlara çevirme kararı alındığını ve ayrıca, şirketin şarj istasyonları konusunda bugüne kadar sürdürdüğü sadece iş birliği stratejisinden vazgeçerek kendi şarj istasyonları ağını kuracağını açıkladı. Porsche’nin halihazırda ürün gamında bulunan tek elektrikli modeli Taycan, büyük beğeniyle karşılanmıştı. 718 kodlu kasa, Cayman ve Boxster modellerinde kullanılıyor.
Şirket, ilk şarj istasyonlarını yüksek talebin olduğu Almanya, İsviçre ve Avusturya’da inşa edecek. Bu şarj istasyonları lounge alanları da içerecek. Lounge alanlarında elektrikli Porsche sahiplerinin araçlarının şarj olma sürelerinde çalışabilecekleri alanların ve kahve hizmetinin olması planlanıyor.
Porsche, 400 şarj istasyonu ile Avrupa’nın en büyük hızlı şarj istasyonu ağına sahip olan ve bu sayıyı 2025 yılına kadar 1000’e çıkarmayı hedefleyen Ionity ile iş birliğini sürdürecek.
TechCrunch, Porsche’nin bu hamlesinin Tesla’nın şarj istasyonları konusunda attığı adımların hemen ardından geldiğine dikkat çekiyor. 2 bin 500 istasyonda 30 binden fazla şarj ünitesi bulunan Tesla, yakın zamanda Hollanda’daki tüm Supercharger ünitelerini tüm elektrikli otomobil kullanıcılarının kullanımına açmıştı.
Kaynak: Porsche to build out its own network of EV charging stations – TechCrunch
Yorumlar