Türkiye’de 2021 yılı 14 Şubat Sevgililer Günü’nde alışveriş, konaklama ve yeme-içme kalemleri için 15 milyar TL harcandı. E-ticaret sitelerinin satışı da yüzde 100 oranında arttı. Yükselişin 2022’de aynı hızla sürmesi bekleniyor. Tüketiciler hediye alırken ve rezervasyon yaptırırken yüzde 80 oranında Google yorumlarıyla hareket ediyorlar, kişiye özel teklifleri dikkate alıyorlar ve yakınlarındaki yerleri takip ediyorlar. Entegre dijital pazarlama alanında hizmet veren Setrow’un Satış Direktörü Tolga Kılıç, “Tüketiciler artık her alışveriş için Google’da arama yapıyor. 14 Şubat’ta sevgililer ve eşler için yapılan alışverişte daha titiz davranan tüketicilerle buluşmak isteyen e-ticaret siteleri, zincir restoranlar ve tatil şirketleri yorumlar, yakınımdaki yerler aramaları, kişiye özel marketing konusunda profesyonel destek alırsa hedeflerine ulaşabiliyor” dedi.
14 Şubat Sevgililer Günü, çiftlerin birbirine olan aşkını hediyeler ve yemek ile konaklama gibi sürprizlerle taçlandırmayı seçtikleri bir alışveriş zamanı. Bu nedenle “Hangi ürün nerede satılıyor?”, “En romantik yemek nerede yeniyor?”, “Hangi turizm tesisi konaklama avantajı sunuyor?”, “Diğer yerlere göre hangi indirimleri ve avantajları barındırıyor?”, “Kargo istenilen vakitte ulaşıyor mu?” gibi soruları tüketiciler Google’da soruyor ve buldukları yanıtlara göre alışveriş ve rezervasyon yapıyorlar.
Dünyada 1 milyar adet hediye satılıyor
E-posta ve SMS pazarlama, Push Notification, Akıllı Banner, Akıllı Pop-up, Recommendation Engine ve Web & SEO Optimizer’in yanı sıra Dijital Entegre Anket, Off-line Fiziksel Mağaza Entegrasyonu ve Customer Journey Senaryoları alanında müşterilere özel dijital pazarlama ürünleri sunan entegre dijital pazarlama kuruluşu Setrow’un Satış Direktörü Tolga Kılıç, e-ticaret siteleri, zincir restoranlar ve turizm tesislerinin 14 Şubat’ı iple çektiğini belirtti. Kılıç, “Sevgililer Günü’nde dünya genelinde, ürün ve rezervasyon dahil 1 milyar adet hediye satışı gerçekleşiyor. Türkiye’de 2020 yılında Sevgililer Günü için 12 milyar TL’lik harcama tutarı, 2021’de 15 milyar TL’ye erişti. 2022’de rakamın çok daha yukarda seyretmesi bekleniyor” dedi.
Alışverişte Google yorumunun etkisi yüzde 80
Setrow Satış Direktörü Tolga Kılıç, şunları söyledi:
“2022 yılı Sevgililer Günü alışverişi her zamankinden daha önemli olacak. Bu yıl yaşanan ekonomik gelişmeler nedeniyle Sevgililer Günü’nün yıldızı olan cep telefonu, bilgisayar, tablet, kulaklık gibi elektronik ürünlerde kampanya ile oluşacak yüzde 10-40 arası indirimler yakından takip edilecek. Dolayısıyla e-ticaret sitelerinin, online satış firmalarının Google tüketici yorumları bu alışverişte yüzde 80 oranında belirleyici olacak. Tüm bunlar için marketing yapan şirketler kişiye özel çalışmalar SMS ve e-posta pazarlaması ile fark yaratabilirler ve satışlarını artırabilirler. Bunun yanında akıllı banner, akıllı pop-up ve push notification gibi ürünler e-ticaret sitelerinin gelirlerini artırıyor.”
E-ticaret siteleri için kişiye özel çalışma zamanı
2022 yılı 14 Şubat Sevgililer Günü’nde hediyelerin, tatillere göre daha revaçta olacağını belirten Kılıç, “E-ticaret Bilgi Platformu’nun verilerine göre 2021’in ilk yarısında e-ticaret şirketi sayısı 321 bin rakamını aştı. Özellikle de elektronik eşya, giysi ve kozmetik gibi 14 Şubat’ta çok tercih edilen ürünlere dönük çalışmalar yapan e-ticaret siteleri eğer kişiye özel marketing, akıllı Banner, Akıllı Pop-up gibi faaliyetlerde bulunursa, ancak o zaman tüketici nezdinde ‘alışveriş yaparsam, sorun yaşamayacağım bir şirket’ algısı oluşturuyor ve başarıya ulaşıyor” bilgisini verdi.
Yemek ve konaklama rezervasyonu için Web Optimizer
14 Şubat Sevgililer Günü’nde yemek ve otel rezervasyonlarının zirve yaptığını hatırlatan Setrow Satış Direktörü Tolga Kılıç, “Bir restoran ve konaklama alanı tercih edilirken o mekândan hizmet alan kullanıcıların kişisel deneyimleri, verdikleri yıldızlar, yaptıkları yorumlar tüketici üzerinde karar verme aşamasında önemli bir etki yapıyor. Web & SEO Optimizer çözümümüzde yer alan Review Management ürünümüzle 50’yi aşkın farklı platformda o restoran ve turizm tesisi hakkında yapılan yorumları tek platformda topluyor, onlara yanıt vermeyi sağlıyoruz. Listing Tool ürünü ile markaların bilgilerinin güncel olmasını ve yakınımdaki yerler araması yapıldığında açılış kapanış ve kapasite bilgilerinin verilmesini gerçekleştiriyoruz. Web Optimizer çözümü ile de markanın internet sitesinin karşılaştığı sorunları anında gideriyor ve onu güncelliyoruz. Zincir restoranlar ve turizm grupları sadece 14 Şubat’ta değil müşterilerinin doğum günü, evlilik yıldönümü ve yaz, bayram ve ara tatillerde de tercihi olmak ister. O nedenle de yıl boyunca yapılacak çalışmalar, bu grupların hedef kitlelerine ulaşmasını kolaylaştırır” dedi.
Kargo sorunu yaşamamak için önceden sipariş verilmeli
Sevgililer Günü’nde yapılan alışverişin yüzde 70’i aşan oranda başka adrese teslim notu ile kargoya verildiğinin altını çizen Kılıç, şunları söyledi: “Hediye seçiminin ardından yüzde 70’i aşan şekilde hediyelerin karşı tarafın adresine gönderilmesi süreci başlıyor. Geçen yıl Black Friday döneminde hem de salgın sürecinin devam etmesi nedeniyle kargo süreçlerinde aksamalar yaşandı, Sevgililer Günü’nde değil daha sonrasında adresine ulaşan hediyeleri gördük. Bu yıl kargo sorunun daha hızlı şekilde halledilmesi için ürünün öncesinde satın alınması ve kargoya verilmesi büyük önem taşıyor.”
14 Şubat 2021 verileri:
- Alışveriş, yemek ve konaklama için 15 milyar TL harcandı.
- 18-24 yaş arası alışveriş yüzde 40 oranında arttı.
- 50 yaş üzeri en çok çiçek siparişi verdi.
- Kadınlar 235, erkekler 189 TL sepet ortalaması ile alışveriş yaptı.
- Alışverişin yüzde 65’i mobil cihazlardan yapıldı.
- Elektronik alanında en çok iPhone ve PlayStation5 ürünleri satıldı.
- İstanbul, Kocaeli ve Antalya’da 2 ve 3 günlük turlar tercih edildi.
- Pırlanta alışverişinin ortalaması 4.500 TL oldu.
Yorumlar