Son dönemin en popüler uygulamaları arasında yer alan Wordle, basit bir kelime oyunu.
Oyun, oyunculardan her gün 5 harfli bir kelimeyi tahmin etmelerini isterken sadece 6 tahmin hakkı veriyor. Her tahminden sonra istenen kelimede olan harflerin bulundukları kutucuklar sarıya ve istenen kelimede olan ve doğru sırada bulunan harflerin bulundukları kutucuklar yeşile boyanırken, istenen kelimenin tahmini bir nebze olsun kolaylaşıyor.
Günde sadece bir kelimenin tahminine izin vermesi dolayısıyla Wordle’ın oldukça kısıtlayıcı bir yapıya sahip olduğunu söylemek mümkün. Fakat bu kısıtlayıcı yapısına rağmen bir anda popüler olan ve pek çok benzeri üretilen oyun, bir başka haberle gündeme düştü.
Oyunun yaratıcısı Josh Wardle, paylaştığı bir tweet ile Wordle’ın New York Times tarafından satın alındığını, kendisinin oyunu gazetenin portallarına entegre edecek olan ekiple birlikte çalışarak oyuncuların oyunu kaç kez bitirdikleri ve kaç gün arka arkaya doğru tahminde bulundukları gibi verilerin korunmasını sağlayacağını bildirdi.
An update on Wordle pic.twitter.com/TmHd0AIRLX
— Josh Wardle (@powerlanguish) January 31, 2022
The New York Times, oyunu yedi basamaklı düşük bir meblağa aldığını açıklarken, Wardle, oyunun sürekliliğini sağlayan tek kişi olmasından dolayı son dönemin kendisi için ne kadar yorucu olduğuna değindi. Yakın zamanda yine New York Times’ta çıkan bir makale, Wardle’ın, partneri Palak Shah ile birlikte kelime oyunlarına, özellikle de New York Times’ın kelime oyunlarına fazlaca zaman ayırmalarından dolayı Wordle’ı sadece partneri için geliştirdiği detayına yer veriyordu. Wardle, New York Times’ın Wordle’ın çıkış hikâyesinde yer almasından dolayı bu satışın kendisine çok doğal geldiğini açıkladı.
Yorumlar