Zoom uygulamasını ücretsiz olarak kullananlar bugünden itibaren reklam görmeye başlayabilirler. Zira Zoom, Basic olarak adlandırılan ücretsiz plana sahip kullanıcılarına reklam göstermeyi deniyor. Reklamlar görüşmeler sırasında değil, görüşmelerin ardından tarayıcılarda belirecek.
Şirket bu değişikliği yansıtması için gizlilik politikasını yeniledi. Zoom, yenilenen gizlilik politikasında platformda paylaşılan hiçbir içeriği pazarlama, promosyon ya da üçüncü parti reklam amaçlarıyla kullanmayacağını da açıkladı. Şirketin reklam partnerleri kullanıcıların Zoom’un internet sitesindeki hareketlerini izleyebilecekler, fakat bu izlemeler kullanıcılar tarafından kapatılabiliyor olacak.
Şirketin CMO’su Janine Pelosi, yazdığı bir blog yazısında reklamların şirketin altyapısına yatırım yapmasını kolaylaştıracağını, Basic paket ile erişim sağlayan kullanıcıların platforma erişiminin devam edeceğini aktardı.
Basic plana sahip kullanıcılar sayısız görüşmeye katılabilseler de bire bir görüşmelerde 30, grup toplantılarında 40 dakika süre kısıtlamaları bulunuyor. Ayrıca, Basic paket görüşme kayıtları ve deşifreleri için bulutta saklama imkânına sahip değil. Öte yandan, Zoom yakın zamanda canlı deşifre ve altyazı özelliğini ücretsiz paket kullanıcılarına da sundu.
Kaynak: Zoom starts showing ads to free users in limited test – Engadget
Yorumlar