Skip to main content

Brand Week Istanbul’un ikinci gününde Digital Future Hub by Garanti BBVA salonunda konuşan Accenture Interactive New York, Genel Müdür ve Kreatif Lideri Roald van Wyk dijital raflarda pazarlamanın yeni yollarına dair deneyimlerini ve gözlemlerini paylaştı

Covid-19 ile birlikte tüm dünyadaki tüketicilerin e-ticarete ilgisinde ciddi bir artış olduğu malum. Yaklaşık sekiz aydır devam eden pandemi dolayısıyla değişen satın alma davranışlarında yaşanan bazı değişimlerin kalıcı olacağı uzun süredir dile getirilen bir konu. Peki yeni düzene ayak uydurma sürecinde pazarlama ve reklam dünyası ne kadar başarılı? Marka deneyiminin dijital raflara taşınması, reklam kampanyalarında kullanılan bütçelerin, ünlülerin, pazarlama dilinin e-ticarete adaptasyonu konusunda nasıl bir yol izlemeli? Brand Week Istanbul’un ikinci gününde Digital Future Hub by Garanti BBVA salonunda konuşan Accenture Interactive New York, Genel Müdür ve Kreatif Lideri Roald van Wyk, dijital raflarda pazarlamanın yeni yollarına dair deneyimlerini ve gözlemlerini paylaştı. En önemli tüketicinize hikayenizi nasıl anlattığınızKonuşmasının başında market alışverişlerinden giyime e-ticaretin her alanında yaşanan bu büyümenin markaların pazarlama kampanyalarında strateji değiştirmesine sebep olduğunu dile getiren Roald van Wyk, e-ticaretin giderek önem kaznadığı bu yeni düzende daha yaratıcı düşünme ve daha fazla yeteneğin bu sahaya sürülmesini nasıl gerçekleştirebiliriz konusunu şöyle detaylandırdı:“Covid-19 ile birlikte dünyanın her yerinde birçok marka fiziksel mağazalarını kapattı ve e-ticarete odaklanmaya başladı. Markalar e-ticarette sundukları dijital deneyimi haliyle en iyi hale getirmeye çalışıyorlar. Ancak bu deneyimi hemen değiştirmek, iyileştirmek o kadar kolay değil. Bunun için ekipleri değiştirmelisiniz, gelenekseldeki deneyiminizi bu alana nasıl aktarabileceğinizi çözmelisiniz. Temel bir değişimden bahsediyoruz.. En önemlisi de kanepesinde oturup sizin ürününüze ulaşmak isteyen kişiye nasıl dokunduğunuz, mesajınızı ve hikayenizi ona nasıl aktardığınız.”

Tüketiciler markalardan tutarlılık ve şeffaflık bekliyor

Roald van Wyk sunumun devamında, e-ticarette ürün sayfalarının eskiden de önemli olduğunu ama yeni dönemde çok daha kritik hale geldiğini dile getirdi. Bunu da eticaret tüketicisinin artık daha bilinçli olması ve ne istediğini daha iyi bilmesine bağladı ve tüketicinin artık reklamlar ya da ana sayfalarda vakit kaybetmeden doğrudan ürün sayfasına gittiğini belirtti. Peki bu bilgi neden önemli ve markaların ne işine yarayacak? Roald van Wyk bunu şöyle ifade etti:

“Müşteri artık doğrudan ürün sayfasına gidiyor. Bu eskiden olduğundan daha önemli hale geldi. Dolayısıyla buradaki erişim, tüketiciye dokunma noktalarının hepsinin bir harman halinde sunulması gerek. Dijitalde tüketicinize hikayenizi amacınız doğrultusunda vermek artık çok daha önemli. Bu yeni düşünce tarzını en iyi uygulayanlar ise dijitale doğan markalar. Bu markalar hikayelerini misyonlarının merkezine oturtuyorlar. “Ürün nerden geliyor?”, “Nasıl yapılıyor?”, “Hikayesi nedir?” bu sorulara şeffaflıkla cevap veriyorlar. Covid-19 sonrası insanlar markalardan bir tutarlılık bekliyor. Ürünü mağazadan almak ile dijitalde almak arasında bir fark olmamalı. Bu dönemde diğer öne çıkan trend ise canlı yayınlar bildiğiniz gibi. Canlı yayınlar ile insanları ürünün kaynağı ile bağlantılı hale getirmek önem kazandı.”
 
Dijital rafları sürekli güncel tutmak önemli

Roald van Wyk eitcarette iyi bir deneyim yaratmanın en önemli yollarından birinin tüm departmanların  birlikte uyumlu ve iletişim halinde çalışması olduğunu vurguladı. Pazarlamanın ticaret ile daha fazla kesiştiği yeni dönemde yaratıcı ekiplerden pazarlamacılara tüm ekipler e-ticaret odağında birleşmeli ve uzmanlıklarını birleştirerek iyi bir deneyim yaratmak için çabalamalı diyen Roald van Wyk en güzel deneyimi yarabilmenin diğer önemli yolunun ise yapılan ölçümlemelerin ve müşterilerden toplanan iç görülerin tüm departmanlara aktarılarak, birleştirilmesi olduğunu ifade etti. Son bölümde Nike, Huggies gibi markaların Covid-19 döneminde hayata geçirdikleri iyi örnekleri sıralayan Roald van Wyk e-ticarette iyi bir deneyim yaratmanın yollarını şu 3 adımda özetledi.

  • Müşterinin neler istediğini sürekli takip etmek ve dijital rafları güncellemek.
  • Kendimizi her daim güncellemek
  • Geleceğe yönelik olarak bu güncel olabilme halini muhafaza etmek.