13 Ekim’de dünyanın en popüler oyunlarından olan Fortnite, 36 saatlik karanlık bir dönem başlattı ve tamamen çevrimdışı moda geçti. Kullanıcılarla tek etkileşimleri sosyal medya hesaplarında kara bir deliğin canlı yayınını yapmaktı. Hayranlar şaşkınlıkla bunun Fortnite’ın sonu olup olmadığını merak ettiler.
Aslında bu, oyunun 10. sezonunun kapanışını kutlayan, ‘The End’ adı verilen özel bir etkinlikti. İki gün sonra Fortnite, İkinci Bölüm’ün (Chapter 2) lansmanını yaptı ve rutin işleyişine döndü.
Bu ‘karartma’ projesi, Twitter’daki kitleyi tabiri caizse çıldırttı: #FortniteBlackout hakkında üç günde 4 milyondan fazla tweet atıldı; kara deliğin canlı yayını @FortniteGame Twitter hesabında 42 milyondan fazla organik izlenme elde etti ve Fortnite, Twitter dünya gündeminde #1. sıraya yerleşti. @Ninja ‘dan @ElonMusk ‘a herkes konuyla ilgili Tweet atıp teoriler ve caps’ler paylaştı.
Bu pop kültür anının da gösterdiği gibi, tür ve şekle bakmaksızın oyun oynamak, global bir fenomene dönüştü. İnternette büyük bir sohbet konusu haline gelirken, geniş bir yayıncı kitlesi, e-spor efsaneleri ve sadık hayranlar yarattı.
Peki bu sohbet nerede gerçekleşiyor? Video oyunu ne olursa olsun, insanlar oyunlar hakkında Twitter’da konuşuyor.
Twitter’daki oyuncular
Favori e-spor etkinliklerinin öne çıkan anlarını, en büyük lansmanları ve oyun sektöründe yaşanan trendleri konuşmak için oyuncular Twitter’a geliyor.
Haftada 20 saatten fazla oyun oynayan sıkı oyuncuların yüzde 69’u aynı zamanda Twitter kullanıcısı. Twitter’daki espor ve oyun hayranlarının yüzde 73’ü de günde en az bir kez Twitter kullanıyor.
Twitter’daki oyun sohbetleri de büyüyor: Yılın ilk yarısında dünyada oyunla ilgili 500 milyondan fazla Tweet atıldı ve bir önceki yılın aynı zaman dilimine göre yüzde 20’lik bir büyüme gösterdi. 2019 yılında Twitter’da oyunlardan bahseden tekil hesap sayısında yüzde 15’lik bir büyüme gerçekleşti. Yani artık oyunla ilgili daha fazla insan daha fazla tweet atıyor.
Oyun oynamak Türkiye’de de bolca konuşuluyor. İşte mevcut sohbetlere dair birkaç veri:
Bu yıl Türkiye’de Twitter’da en çok konuşulan oyunlar:
o PlayerUnknown’s Battlegrounds
o League of Legends
o Counter-Strike
o Grand Theft Auto
o FIFA
Türkiye’de geçen aylarda en çok konuşulan esports takımları:
o G2 Esports
o 1907 Fenerbahçe
o Funplus Phoenix
o Fnatic
o Invictus Gaming
Peki bunun pazarlamacılar için anlamı nedir?
Twitter’daki insanlar oyun içerikleriyle etkileşime geçmeye hevesliler ve oyun dünyasındaki en yeni trendlerle ilgili konuşuyorlar. Bu kitle aynı zamanda başka insanlar üzerinde etkiye de sahip: fikirlerini paylaşmaktan korkmuyorlar ve olanı olduğu gibi söylemekten çekinmiyorlar. Twitter tarafından yapılan bir araştırmaya göre de oyun oynayanların yüzde 49’u akranlarıyla fikirlerini ve önerilerini paylaşmaya, diğer önde gelen sosyal medya platformlarındaki oyuncu kitlesine göre daha meyilli.
Dolayısıyla Twitter yeni bir oyuncu kuşağı için bir forum yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda oyun kitlesinin en etkili üyeleriyle etkileşime geçebilmeleri için pazarlamacılara yeni kapılar açıyor. Bu özellikle Türkiye için geçerli: ülkenin genç nüfusunu, gelişen e-spor ekosistemini ve rekabetçi oyuncularını düşündüğümüzde, oyuncu kitlesinin genişlemesi ve büyümesi bekleniyor. Türk markalar bu konuda söz sahibi olmak ve sektördeki varlıklarını güçlendirmek istiyorlarsa yapacakları en iyi şeylerden biri Twitter’daki sohbetlere dahil olmak.
Rishi Chadha, Twitter Oyun Ortakları Başkanı
Yorumlar