Türkiye’de farklı isimlerle kampanyalara konu olan Black Friday trendine tüketiciler de ayak uydurdu. Yılbaşına doğru hareketlenen alışveriş trendiyle birleşen özel kampanyalar, başta tüketici elektroniği, giyim, aksesuar ve küçük ev aletleri olmak üzere pek çok kategoride ticaret hacmini önemli ölçüde artırıyor. Black Friday başta olmak üzere özel indirim günleri hakkında tüketicinin bilinirliğinin artmasıyla birlikte gerek kişisel alışveriş gerekse hediye ağırlıklı online aramaların arttığı görülüyor.
İndirim döneminin vazgeçilmezi: Özelleştirilmiş içerikler
Online arama motorlarında ve sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen aramaların Kasım ayı ortasında, yılbaşına az bir süre kala en yüksek seviyeye ulaştığını paylaşılırken, bu dönemde Black Friday hakkında genel bilgi sorgulamalarının yanı sıra hangi mağazalarda ne kadar indirim olduğunun da tüketicilerin en çok merak ettiği konular arasında yer aldığı belirtildi.
İndirim haftası geldiğinde ise marka ve mağaza odaklı aramalar zirveye çıkıyor. Yılbaşı döneminde yapılan aramalar hediye ekseninde özelleşiyor. Buna göre ‘10 yaşında çocuk için hediye seçenekleri, babaya alınacak hediyeler’ gibi kişiselleştirilmiş aramalar, yılın diğer dönemlerine oranla %80 oranında artış gösteriyor. Bu dönemde kitleye göre özelleştirilen mesajlarla yapılacak dijital pazarlama büyük önem taşıyor.
Alışveriş mobilden, öneriler YouTube’dan
Önceki yıla göre, online satın alımların yarısının akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştiğine dikkat çekiliyor. Buna göre son dakikada hediye alanlar da normalde alışveriş yaptığı mağazaların dışında alım gerçekleştiriyor. Bu istatistikler, mağazaların yılbaşı gibi hediyeleşme dönemlerinde yeni müşteri kazanmaya odaklanmalarının faydalı olacağını gösteriyor. Dijital pazarlamanın odaklanacağı mecraların başında ise YouTube geliyor. Çünkü tüketiciler, özellikle yeni yılın ilk günlerine hazırlanmak için makyaj, kıyafet, yemek tarifleri, sofra ve dekorasyon konularında ilham verici fikirleri YouTube videolarından almayı tercih ediyor.
Yorumlar