Mobil uygulamalar 15 yıl öncesinin web siteleri gibi bugün… Ve yine 15 yıl öncesinde, küçük ve orta ölçekli işletmelere “lüks” gelen web sitelerininkine benzer bir etiketlemeye sahip. Oysaki durum hiç de düşünüldüğü gibi değil. Özellikle şirketlerin kendi uygulamalarını kendileri tasarlayabildikleri platformlar sayesinde, mobil dükkânlarda yer almak sanıldığından çok daha kolay ve masrafsız.
Mobil uygulamalar kullanıcılar açısından birçok farklı anlama gelebilir; bilgiye erişim aracı, eğlence kaynağı, bankacılık ve finans işlemleri asistanı, güvenlik sağlayıcı, iletişim aracı… Bunların yanı sıra, uygulamalar, firmalar için müşterilere, potansiyel iş ortaklarına, tüketicilere erişim olanağı veren yeni bir pazarlama ve iş geliştirme kanalı olarak da değerlendirilmesi gereken bir mecra. Markaların mobile taşınması yeni bir hadise değil, ama mobil uygulamaları küçük ve orta ölçekli işletmelerin keşfetmesi, kullanmaya başlaması iş stratejilerinde yeni yeni vuku bulan bir durum.
Peki, mobil dükkânlarda yer almak işinize tam olarak nasıl yardımcı olur? Satışlara etkisi, verimlilik artışı ve müşteri sadakati sağlama başlıkları altında değerlendirerek, mobil uygulamaların şirketlere sağladığı avantajları inceleyelim…
Satışları nasıl artırır?
Mobil uygulamalar birbirinden farklı birden çok sadakat programı içerebilir. Her program, müşterilerin daha sık geri gelmesi ve geldiklerinde daha çok harcamalarını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ödül verme, oyunlaştırma gibi yöntemler de uygulamayı daha cazip kıldığı için satışlara olumlu etki eder.
Verimliliği nasıl geliştirir?
Mobil uygulamalara entegre edilen alışveriş kartı, yemek siparişi verme gibi kullanıcılara yönelik hizmetler ve şirket çalışanlarına yönelik zaman çizelgesi gibi özellikler verimliliği artırmada etkilidir. Örneğin, sipariş hizmetini mobil uygulamasına ekleyen bir restoran online ve uygulama içi satın almalardaki önemli artışı gözlemleyecektir. E-ticaret sistemi olan bir perakende markası hem satışlarını hem verimliliği artıracaktır. Çalışanlara yönelik yazılımlar da zamandan tasarruf, gerçek zamanlı iş yönetimi gibi avantajlar sağlayacak ve bunlar yine verime yansıyacaktır. Geç kalma, görevlendirmeden haberdar olmama benzeri verimliliği düşüren durumlar doğal olarak ortadan kalkar.
Sadık bir müşteri kitlesini nasıl oluşturur?
Şirket sahiplerinin odaklanması gereken belki de en önemli husus, müşteri sadakatidir. Müşteri, her işin can damarıdır. Başarılı firmalar bunu bilir, marka sadakati ve marka elçileri yaratmak için uğraşırlar. Mobil uygulamalar, müşterilerle iletişim ve sıkı bağlar kurmanın en iyi yollarından biridir, onların şirketinizle etkileşime girmelerini sağlar. E-postaların kullanıcı tarafından açılma performansı yüzde 25-30’larda kalırken, anlık bildirimlerin performansı yüzde 90’ın üzerindedir.
Yorumlar