Her yıl Berlin’de Messe Berlin tarafından Berlin’de düzenlenen Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA, bu yıl da dünyaca ünlü markaların son trend teknoloji ürünlerini ziyaretçilerle buluşturdu.
Digital Age‘in de basın mensupları arasında yer aldığı, 31 Ağustos – 5 Eylül tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak 58’incisi düzenlenen IFA 2018, bu sene de katılımcılara ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründeki yeni ürün ve teknolojilerle tanışma fırsatı sağlıyor. Türkiye’den başta Vestel ve Arçelik olmak üzere 100 ülkeden bin 805 firmanın katılım gösterdiği bu yılki fuarın yeni ürün ve servisler sergileniyor.
Merakla beklenen fuarda geçen seneki gibi bu yıl da yapay zeka, ekran gerçekliği artırılmış yeni tasarım televizyonlar ve enerji tasarruflu cihazların ilgi görmesi bekleniyor.
Tüketici elektroniği fuarı IFA bu yıl ilk kez “Shift OTOMOTIVE” etkinliği ile geniş bir alanı otomobil endüstrisindeki yenilikçi gelişmelere ayıracak. Cenevre Otomotiv Fuarı ile yapılan işbirliği ile gerçekleştirilen etkinlikte sürücüsüz otomobil teknolojileri ve elektrikli şarj teknolojisine yer verilecek.
Küresel tüketici elektroniği pazarı hakkında basın mensuplarına bilgi veren IFA İcra Direktörü Jens Heithecker, pazarın 2018’in ocak-haziran döneminde yüzde 1 büyüyerek 438 milyar dolar ciroya ulaştığını söyledi. Heithecker, “Çin, Kuzey Amerika ve Avrupa pazarı tüketici elektroniği pazarının yüzde 70’ini oluşturuyor. Cihaz bazındaki gelir dağılımına bakıldığında bu yıl 238 milyon televizyon setinin satışından 107 milyar avro gelir elde edilmesi bekleniyor.” diye konuştu.
Yorumlar