Özgünlüğün en önemli basitlik anlayışı olduğunu söyleyen Segall, “Steve Jobs 1998 reklam kampanyası süresince özgün olmaya önem gösterdi. O tarihte piyasaya çıkacak bilgisayarın hazır olması için 8 aylık bir süreç vardı. Fakat Steve Jobs kampanyayı hızla başlatmak istedi. 8 aylık zaman içinde tek bir bilgisayar göstermeden Apple’ın özünü anlatan reklam kampanyasını yarattık. Kullandığımız slogan ‘Think different’ ifadesini kullandı.
Apple’ın efsane “Farklı Düşün” (Think Different) kampanyasını yöneten, Steve Job ile 12 yıl birlikte çalışan, Apple ürünlerinin isimlerindeki “i” eklentisinin mucidi Ken Segall, Brand Week Istanbul’un ikinci gününde salonu dolduran binlerce kişiye aynı zamanda kitabının da adı olan “O kadar basit ki” temalı bir konuşma yaptı. Ken Segall, yoğun ilgi gören sunumunda basit olmanın sekiz önemli kuralını açıkladı.
Segall’e göre basitliğin sekiz temel kuralı şöyle:
1. Gerçek olan daha basittir: Reklam gibi kokmadan ürününü anlatmak.
2. Seçim yapmak zordur: Çok fazla model değil, iyi ürün ve iyi anlatım.
3. Aşk basitlikten gelir: Bir sorun olduğunda aşk kartını oynayabilirsin.
4. Hareketli ol
5. Daha az şeyi daha iyi yap
6. Minimumda tutmak her zaman iyidir: Ekleyecek şey kalmayana kadar değil, çıkartacak şey kalmayana kadar ürün geliştirmek gerekir.
7. Basitlik havadadır: Yarattığın ürüne bir kültür kat.
8. Bu bir savaş: Tüm eforunu tek bir şeye odakla
Yorumlar