Sosyal ağlarda zamanlanmış içerik paylaşmayı kolaylaştıran dünyaca ünlü uygulama Buffer, “herkes hata yapar” diyerek, kurulduğundan beri sosyal medyada yaptığı yanlışları, ders alınması amacıyla madde madde yayımladı.
Buffer’ın açıkladığı, “biz ettik siz etmeyin” dediği hatalar şöyle:
- Nitelikten çok niceliğe odaklanmak (Paylaşım sayımızı azaltınca erişim ve etkileşim oranı arttı)
- Az sayıda kanala odaklanıp kaliteyi artırmak yerine bütün sosyal medya platformlarında yer almak
- Aynı içeriği farklı platformlarda paylaşmak
- Sadece yatay (1,024 x 512) görsel ve videolar kullanmak (kare görsel ve videolar daha çok görüntüleniyor ve etkileşim oranları daha yüksek)
- Yalnızca kendi içeriklerini paylaşmak
- Kullanıcılar tarafından geliştiren içeriğine yer vermemek
- Sosyal medya platformlarına video yüklememek, bunun yerine videoların YouTube linklerini paylaşmak
- İçerik paylaşırken spesifik bir kitle hedeflememek
- İyi performans sergileyen paylaşımları öne çıkarma gereği duymamak
- Sosyal medyada sorulara (yeterince hızlı) yanıt vermemek
Yorumlar