ARAŞTIRMA

DigitalAge | 10.10.2019 - 13:58

2019 “Mobil Oyun Araştırması” açıklandı

AdColony ve Nielsen Sports’un gerçekleştirdiği “Mobil Oyun Araştırması” Türkiye’deki mobil oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin verileri gözler önüne serdi.

Oyun deneyimi esnasında ekstra can kazanmak ve hız kesmeden oyuna devam edebilmek için kullanıcıların karşılarına çıkan reklamı izlemeleri gerekiyor. Ancak sanılanın aksine, kullanıcılar bu reklamları yüzde 74 gibi çok yüksek bir oranla kendi istekleri ile izliyorlar. Bunun yanı sıra, diğer bir şaşırtan bilgi ise, 2017 yılında kullanıcıların sadece yüzde 22’si mobil reklamların ilgilerini çektiğini belirtirken 2019 yılındaki araştırmaya göre mobil oyuncuların yüzde 64’ünün bu reklamları ilgi çekici bulması.

Kullanıcıların ilgisini çeken bu reklamlar aynı zamanda kullanıcıları çeşitli aksiyonlar almaya da teşvik ediyor. Katılımcıların yüzde 57’si merak edip reklama tıklarken yüzde 34’ü reklamda gördükleri ürün ile ilgili internette araştırma yapıyor. yüzde 8’i ilgili ürün/hizmeti internetten ya da mağazadan satın alırken, yüzde 12’si arkadaşına bahsediyor. Böylelikle kullanıcılara her anlarında ulaşabilmek adına markalar için mobil oyunlardaki reklamlar bulunmaz birer fırsat haline geliyor.

Mobil kullanıcıların yüzde  94’ü haftada en az bir kere mobilde oyun oynuyor

2017 yılında yapılan araştırmada mobil oyuncuların yüzde 79’u haftada bir kere veya daha fazla oyun oynarken, 2019’da yapılan araştırmada bu oran yüzde 94’e çıkmış durumda! Mobil oyunlar, gün geçtikçe, oyuncuların telefonlarına yükleyip unuttuğu aplikasyonlar olmaktan çıkıp, rahatlama ve mutluluk sağlayan tatlı kaçamaklar haline geliyor. Telefonlarında 1 ile 3 oyun bulunduranların oranı yüzde 53’ten yüzde 66’ya tırmanmış.

Mobilde oyun oynamak için yer zaman mekan ayırımı yapmıyorlar

Mobil oyuncuların gündelik hayattan sıyrılmak ve keyif almak için kendilerine ayırdıkları bu oyun zamanı, 2017’de oyuncuların yüzde 44’ü için, 2019’da ise oyuncuların yüzde  61’i için 0-30 dakikalık bir dinlenme molası olarak karşımıza çıkıyor. Mobil cihazlarımızda böylesine yer edinen oyunları oynamak, artık yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası. Son 3 ay içerisinde mobil oynayanların görüşmeci olarak seçildiği araştırmada, yüzde 94’ü her hafta, her iki oyuncudan biri “her gün” oynadığını belirtiyor.

Peki oyun oynamaya ayıracak bu kadar zamanı nereden buluyorlar?

Mobil oyuncuların büyük çoğunluğu evlerinde kendilerini mobil oyunların eğlenceli dünyasına bırakıyor. 2017 yılında olduğu gibi kullanıcıların mobil oyunlar oynamaya en çok adadıkları zaman dilimi akşam saatleri. 2019 yılındaki araştırmamız da gösteriyor ki kullanıcıların yüzde 49’u 20.00-23.00 saat diliminde yani prime time’da TV karşısında dinlenme zamanlarını mobil oyunlarla geçiriyorlar.

Günümüzün büyük bir çoğunluğunda bize eşlik eden mobil oyunları kullanıcıların yüzde 45’i toplu taşımada yolculuk ederken, yüzde 22’si bir kafede arkadaşını beklerken, hatta yüzde 27’si ofiste işlere biraz ara verip kafa dağıtmak ve yeniden odaklanmak için tercih ediyorlar.

AdColony EMEA & LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer konu ile ilgili yaptığı açıklamada;“ Araştırma sonuçları benimsediğimiz reklam modelimizi doğrular nitelikte. Kullanıcılar artık onlara hiçbir aksi şans tanınmadan dayatılan reklamlar yerine kontrolün onlara verildiği kullanıcı dostu reklam modellerini tercih etmeye başladılar. Kullanıcıların reklam görmekten sıkıldığı bu dünyada dijitalde bir dönüşüm sürecinde olan reklamlar kullanıcılarının karşılarına farklı şekillerde ve boyutlarda çıkacaklar. Gönüllü reklam izleme verileri de bunları doğrular nitelikte.” dedi