Skip to main content

Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD)’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oktay Yılmaz, Bilişim Zirvesi’nde ‘e.ticaret, M.ticarette Sonraki Adım’ adlı forumda bir konuşma yaptı. Yılmaz,…

Türkiye e.ticaret sektörünün yüzde 90’ını temsil eden Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD)’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oktay Yılmaz, Bilişim Zirvesi’nde ‘e.ticaret, M.ticarette Sonraki Adım’ adlı forumda bir konuşma yaptı.
Yılmaz, e-ticaretin genç nüfus nedeniyle Türkiye’de yükselişte olduğunu belirterek, 2013’te e.ticaret hacminin 50 milyar TL’nin üzerine çıkacağını öngördüklerini belirtti.

Hazırladığı sunumda Türkiye’nin taşıdığı potansiyele değinen Yılmaz, 19 yaş altının toplam nüfusun yüzde 34’ünü; 35 yaş altındakilerin ise toplam nüfusun yüzde 59’unu oluşturduğunu belirterek bu açıdan bakıldığında ülkemizde e.ticaretin hızla yükseleceğini tahmin ettiklerini vurguladı. Oktay Yılmaz, 2010’dan 2011’e kadar geçen sürede e.ticaret hacminin 22 milyar TL’ye geldiğinin de altını çizerek, ürün satışı yapan sitelerin buradaki payının tahminen 4 milyar TL olduğunu belirtti. Yılmaz ayrıca, yurtiçi ve yurtdışı kart kullanımının da 2010 yılında 2 milyon 958 bin, 2011’de 4 milyon 711 bin, 2012’de ise 7 milyon 13 bin olduğunu söyleyerek, gittikçe büyüyen bu eğilimin genç nüfusun e-ticarete etkisi olduğunu ifade etti.


Yılmaz sözlerine şöyle devam etti: “2012 hedeflerimiz şimdilik gerçekleşmiş görünüyor. Bu sene için e.ticaret hacminin yaklaşık 33 milyar TL olacağını öngörmüştük. 2013’te ise 50 milyar TL’nin üzerine çıkmasını hedefliyoruz. Bu rakamların gerçekleşmesi için Türkiye’nin taşıdığı potansiyelin farkında olması gerekiyor. Ayrıca yeniliklere açık yapısı, adaptasyon gücünün yüksekliği, girişimci ruhu ve yatırımcı firmaların ülkemize ilgisi sayesinde de hacim gittikçe büyüyecektir.”
E.ticaret gelişirken yapılması gereken çalışmaları da sıralayan Yılmaz, “E.devlet projelerinin hayata geçirilmesi, perakende ve tedarikçi firmaların B2C/B2B altyapılara geçişleri, kargo altyapılarının güçlendirilmesi, yasal düzenlemelerin hızla yapılması ve son kullanıcıların e.ticarete teşvik edilmesi, sektör gelişirken kalitesini de artıracaktır” şeklinde konuştu.