Skip to main content

2013 yılı, dijital pazarlamacılar için müşterilere nasıl ulaşıldığı konusunda gerçekleşecek kaydadeğer geçişlerle pivot bir yıl olacak. Tamam, bunu her yıl söylüyoruz; ama bu yıl, bu doğru, gerçekten!  Değişimlerin çoğu işlerimizi…

2013 yılı, dijital pazarlamacılar için müşterilere nasıl ulaşıldığı konusunda gerçekleşecek kaydadeğer geçişlerle pivot bir yıl olacak. Tamam, bunu her yıl söylüyoruz; ama bu yıl, bu doğru, gerçekten! 
Değişimlerin çoğu işlerimizi dönüştürerek çoktan etkin hale geçti, yani 2013’te biz daha entegre ve etkin bir pazarlama dünyasına doğru yol alırken birçoğunun gerçeğe dönüşeceği bir yıl göreceğiz. 
Gelecek 12 aya dair beklentilerimiz şunlar:
PC çağı bitti, buna alışsanız iyi olur
PC halkasının sonunun geldiğiyle ilgili söylenenler TV upfront’larının (Kuzey Amerika TV endüstrisinde pazarlamacıların televizyon reklamlarını yayın zamanından hemen önce ya da TV sezonunun başlamasından aylar önce satın almasına imkân tanıyan, ileri gelen yayıncı ve reklamcıların yaptığı buluşma) öldüğü söylentileri kadar içi boş. 2013, akıllı telefonlar ve tabletlerin pazar penetrasyonu, pazarlamacılar, yayıncılar ve teknoloji uzmanlarının gelişen çoklu kanal ve cihaz geçişli hayat tarzına yanıt vererek oyunlarını güçlendirmelerine yol açtığında gerçek bir dönüm noktasıyla damga vuracak. Bağlı TV’nin ve geleneksel olmayan diğer video platformlarının, adreslenebilirliğin doğası gereği olan avantajları birinci çeyrekte Digital Content New Fronts’ta, CES’te ve NATPE’de belirgin bir biçimde öne çıkacak.
Spekülatif paranın sonu
2013’te sektördekiler sonunda entegrasyonun kaçınılmazlığını ciddiye almaya başlayacak, esas fayda fark edilecek. Reklam teknolojisinde spekülasyon sermayesindeki paranın irrasyonel musluğu sonunda kısılmaya başladı. Terry Kawaja ünlü Lumascape’lerini aynı sıklıkta güncellemek zorunda kalmayacak.
Ajanslar medya satın almayı bırakacak
Ajanslar ve onların marka müşterileri, doğru uzmanlık karışımı, platform hüneri ve gerçek zamanlı duyarlı servisi ile 3’üncü parti medya satın alma şirketlerine yükselen karmaşık, ustaca planlanmış medya satın almalarının çoğundan kazanç sağlamaya başlayacaklar. O günlerde daha çok şirketleri içeride tutmada devam eden zorlu süreç yazılacak, en iyi yol olarak ise, kurum içi kapasiteleri inşa etme ve uzmanlara iş yükleme sorusu etrafında dönen teknoloji düellolarıyla yüzleşme gösterilecek. 2013, ajansların uzmanları medya satın alma uğraşlarında ajans personelini stratejik medya planlamaya odaklanması konusunda daha serbest bıraktıkları yıl olacak.
Ajanslar yaratıcıları ve analistleri evlendirecek
Sıklıkla tekrarlanan ifade; sallanan 60’ların Mad Men döneminin yerini geek’lerin intikamı olan ‘Math Men’e bırakacağı, yanlış ve ileriyi göremeyen bir yaklaşım. Aslında, yöneldiğimiz nokta oldukça garip; sonuçta ikisi arasında tatmin edici bir evlilik. 2013, geleneksel ajansların yaratıcıları ve analistlerini evlendirerek interaktif benzerlerinin davranış biçimlerini taklit edecekleri yıl olacak.
‘Veri  için veri dönemi’ bitecek
Büyük veri, sessiz ve kendini bulamamış bir hantal yeniyetmenin reklamcılık hâli. Eğer otomatikleşip uygulamalı hâle gelmezse, bu yıl dünya onun gereksizliğini fark edecek. Görsellikte sağlayıcılar olarak yeni vurgu, markalar ile ajanslara, pazarlamacıların üstün gelmesini sağlayacak çevrimiçi, çevrimdışı, 1’inci parti, 3’üncü parti tüm birikimlerini sentezledikleri temiz ve etkili bir kumanda paneli sunmak olacak.

(Kaynak: Digital Age, Şubat 2013)