2008 yılında kurulan yeme-içme uygulaması Zomato, logosunu yeniledi.
Zomato CEO’su Deepinder Goyal, resmi blog sayfasında logo değişimiyle ilgili şunları yazdı:
“Bundan altı sene önce, şu anda Zomato adını verdiğimiz ufak denememize başladık. Bu ay, 30 milyondan fazla kişi bu çalışmamızdan yararlanmak suretiyle bir sonraki yemeklerinde hayal kırıklığına uğramaktan kurtuldu. Bütün bunların sadece altı yıl içinde başarıldığını hayal etmek ise bazen gerçekten zor geliyor.
Geriye dönüp baktığımızda, biz yemek deneyimimizi o kadar seviyorduk ki, sıkıcı ve sıradan seçeneklere yönelemez, daha da kötüsü ortalamanın altında bir yemek deneyimi riskini asla alamazdık. Bu yüzden de herkesin, alışılagelmişin dışına çıkıp keşif yapmasına yardım etmek için bir şey tasarladık. Biz daha farkına bile varmadan gördük ki çalışma arkadaşlarımız ve sosyal çevremiz, bir hazine gibi zengin olan bu bilgi deposunu kullanıyor ve bizi daha da fazlasını yapmamız için teşvik ediyorlardı.
Birkaç sene önce, şimdiki kapasitemizin yalnızca yüzde 10’undayken bugünkü halimize ulaşmak için yapmayacağımız şey yoktu. Yaptıklarımız, yapacaklarımızın daha sadece yüzde 1’i olmasına rağmen şu an iyi bir noktadayız. Geride bıraktığımız bu zaman içerisinde kendimize soracak birkaç sorumuz oldu – Bu yaptığımızı neden yapıyoruz? Biz aslında gerçekten ne yapıyoruz? Bu yaptıklarımız neden önemli olsun ki?
Eğer çok hızlı adımlarla büyüyorsanız bu tip sorulara verecek cevaplarınızın olması çok önemlidir. Vereceğimiz cevaplar yeni kullanıcılarımıza ve çalışanlarımıza birçok şey ifade ediyor. Bugün, bu soruları ekibimiz, kullanıcılarımız, reklam verenlerimiz ve diğer herkes için cevaplamaya çalışıyoruz.
Zomato’nun kuruluş vesilesi yemek aşkıydı – hayatta evrensel duyguları harekete geçiren tek şey (belki de aynı seks, spor ve müziğin evrenselliği gibi). En sevdiğimiz anılarımıza dönüp baktığımızda, birlikte olduğumuz insanlar ve onlarla birlikte yediğimiz yemekler kafamızda canlanmaya başlar; kalpten sevdiğimiz yemekler. Yemek hikâyelerimiz ise her zaman en çok anlatılan hikayelerimiz olmuştur.
En güzel anlarımız sıcak bir kahve, lezzetli bir yemek veya mükemmel bir şişe şarap eşliğinde yaşanmıştır. Kafeler, restoranlar ve barlar, modern zamanlardaki sanal sosyal çevreler oluşmadan önce, sosyalleştiğimiz yerler olmuştur. Hatta ekip olarak, bizi birbirimize en çok bağlayan araç Google Hangouts’un aksine rakı ve balık olmuştur.
Ekran başında, sanal sosyal ağlarda sabahtan akşama kadar çok fazla zaman geçirip gerçek hayatta insanlarla iletişim kurmayı bırakalı epey oldu. Ama biz, keyifli insanlarla yenen güzel bir yemeğin hayattaki bütün zorluklara cevap olabileceğine inanıyoruz. Ancak diğer taraftan, keyifli insanlarla yenen kötü bir yemeği hazmetmek günler sürebilir. “İnsanlar ve yemek”e olan inancımız bize kanatlarımızı sağlıyor ve amacımızı belirliyor.
Niye var olduğumuzu anlamak gerçekten özgürlük verici. İnsanların birbirleriyle, telefonlarıyla geçirdiklerinden daha fazla vakit geçirmesini sağlamak istiyoruz (ironik bir şekilde, telefonlarında bizim uygulamamızı kullanarak). Bunu yaparken, bir yandan da herkes için, her yemek deneyiminin mükemmel olmasını sağlamaya çalışıyoruz.
Biz, restoranları müşterilerine karşı sorumlu tutarak, yeme-içme sektörü için çıtayı yükseltiyoruz. Biz, insanları, kendilerine eşsiz ve hatırda kalacak deneyimler sunacak mekanlara yönlendiriyor, bunu yapmayan mekanlar için de insanların yapıcı geri bildirimde bulunabilecekleri bir platformu onlara sunuyoruz.
Kalple Tanışın; yeni logomuz.
Bu logo, dillerin ve kültürlerin üzerinde konumlanmış bir logo. Dev gibi bir global toplulukla paylaşılan milyonlarca yemek ve deneyimin hikayesini içinde barındırıyor. “İnsanlar ve yemek”in hikayesi.
Bu logo bizim yemek tutkumuzu paylaşan insanlarla olan bağımızın önemini gösteriyor; yemeği seven ve yemek için yaşayan insanlar. Başkalarının daha da iyi seçimler yapması için, kendi yemek deneyimlerini gayretli bir şekilde paylaşan insanlar. Çünkü yemeği seven insanlar her zaman en iyileridir.
Dünyamız her zaman için güzel bir yemek masasında yapılan sohbetler etrafında dönmüş ve dönecektir. Tarih, hep bir kadeh kaldırmayla başlamış ve bir ziyafetle devam etmiştir.
İşte bu yüzden size ve bize kadeh kaldırıyoruz; yemeği seven insanlara.”
Zomato eski logosu şöyleydi:
Zomato’nun resmi blogunda yer alan yazının orijinaline şuradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar