Dünya genelinde, kullanıcı kitlesinin yüzde 75’inin yaş aralığının 13-27 olduğunu belirten YouNow Başkan Yardımcısı Yonatan Sela takipçilerinin etkileşimini artırmak ve Z kuşağına hitap etmek isteyen medya şirketlerinin YouNow kullandığını belirtti.
Canlı yayın platformu YouNow 2011’de kuruldu ancak popülerlik kazanması 2014-2015 gibi, platformda yapılan bazı değişiklikler sonrasında gerçekleşti. Bu süreci biraz anlatabilir misiniz?
YouNow 2014 yazında, daha iyi bir mobil deneyimi sunmamız, sosyal uygulamaların ve oyunlaştırma özelliklerinin düzeltilmesiyle bir yükseliş yaşadı. Sonuç olarak, yayın yapan kişiler canlı video uygulamasının büyüsünü keşfetti. YouNow’da temel olarak odaklandığımız şey; takipçilerin katılımı ve içerik oluşturanlar. Zamanla, partner programımız gelişti ve YouNow’a çok daha yetenekli içerik üreticileri çekmeye başladı. Partner programımıza katılan bazı seçkin içerikçiler, izleyicilerin yüksek oranda etkileşime geçmesiyle para kazanma imkanı elde etti. YouNow takipçileri ücret etmeden sohbet edebiliyor veya takip ettikleri sanatçıya destek olmak ya da kendi pozisyonlarını yükseltmek için sanal ürünler satın alabiliyorlar. Sanal ürünler içinde farklı renkle vurgulanmış chat mesajları, video yayınlayan kişinin daha geniş bir kitleye yönelmesine ve hitap etmesine yarayacak uygulamalar ve hediyeler yer alıyor. Takipçiler açısından hediyeler, onların da şovun bir parçası olmalarını, statü edinmelerini, kalabalık kitleden sıyrılmalarını sağlıyor. İçerik üretenler ise anında geri bildirim ve yarar avantajına sahip oluyorlar. Video yayınlanır yayınlanmaz, kazanılan parayı gösteren bir rapor içerik üreticisine ulaştırılıyor.
Canlı yayın son yıllarda sosyal platformlarda yükselen bir trend. Bunun nedeni sizce nedir?
Mobil aygıtların sayısının artışı ve kaliteli internet bağlantısına erişim, canlı yayını herkes için mümkün kıldı. YouNow’ın yükselişi sosyal medyanın, videonun, mobilin ve tüm bunların gerçek zamana geçişinin bir yansıması. Bloglarda yer alan metinlerden Twitter’da ve diğer mesaj platformlarındaki gerçek zamanlı yazı paylaşımına, Facebook’ta fotoğraf albümü oluşturmaktan Instagram ve Snapchat’te gerçek zamanlı fotoğraflar yayınlamaya ve Youtube’a video yüklemekten Twitch, YouNow, Periscope ve başka birçok platformda gerçek zamanlı videolar paylaşmaya kadar pek çok şey, gerçek zamana geçişe örnek gösterilebilir. Sosyal medya videolarına olan ilgi, tüketicilerin gerçek zamanlı iletişime ve daha elle tutulur bir geri bildirim döngüsüne olan talebinin kaçınılmaz bir sonucu.
YouNow kullanıcı profilini nasıl tarif edersiniz? Genellikle genç olmaları dışında başka hangi özellikler göze çarpıyor?
Bizim kullanıcılarımız mobil ve sürekli bağlantı halinde kişiler. Çoğunun YouNow kullanma nedeni yaratıcılıklarını sergileme ve ortak ilgi alanları olan akranlarıyla iletişime geçme isteği. Herhangi bir editoryal süreçten geçmediği için son derece değişik içerikler ortaya çıkabiliyor. En beğenilen içerik üreticilerinin yetenekleri de değişik alanlarda; video yapımcıları, müzisyenler, komedyenler… Kendini ifade etmek ve insanlarla iletişime geçmek isteyen herkes kullanıyor platformu ve zamanla, iletişime geçtikleri insanlar onların takipçi topluluğu haline geliyor.
Türkiye’nin YouNow kullanım alışkanlıklarına dair elinizdeki veriler neler?
YouNow geçen yıldan beri Türkiye’de kullanılıyor. Buna rağmen, memnuniyetle belirtmeliyim ki, Türkiye en hızlı büyüyen pazarlarımızdan biri. Türkiye’deki kitle aşırı şekilde etkileşim gösteriyor. Etkileşim oranı yaklaşık yüzde 70. Beğeniyorlar, paylaşıyorlar, yorum yazıyorlar ve yayın yapanları destekliyorlar. Her gün, aşağı yukarı 50 dakikalarını YouNow’da harcıyorlar. Kullanıcıların yüzde 75’inin yaş aralığı 13-27, bu da dünya ortalamamızla benzerlik gösteriyor.
Türkiye’de Younow, 24 Mart 2016 tarihli bir mahkeme kararıyla birkaç günlük bir erişim yasağı yaşadı. Yayın hakları özel bir kuruma ait olan bir maçın yayınlanmasıydı sebep. Bunun gibi durumların önüne geçmek için neler yapıyorsunuz?
YouNow aslında daha çok kişisel bir platform, diğer kullanıcılarla iletişime geçme odaklı. Gözler içerik üretip yayınlayan kullanıcıların üzerinde olduğu için herkes kişisel yetenekleriyle ön plana çıkmak ve etkileşim kurmak istiyor. Bu ilgiyle karşılaşan kullanıcılarımız, maç yayını yapmak gibi şeyler yerine kendilerini öne çıkarmayı tercih ediyor. Bu bireysel içerikler dışına çıkan vakalar ise çok nadir. Ayrıca, platform bizim tarafımızdan 7/24 dikkatli bir denetim altında. Böyle illegal durumlarla karşılaşır karşılaşmaz yayını durduruyoruz.
Dünyada YouNow’a özel ve genel olarak web yayıncılığının geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Bizim platformumuza starlar da katıldı ve ben kendi açımızdan yükselişin güçlü bir biçimde süreceğini düşünüyorum. Video alanında çok fazla trend var ve bunların çoğu canlı yayınlarda ortaya çıkıyor. Takipçilerinin etkileşimi artırmak, Z kuşağına hitap etmek isteyen medya şirketleri sık sık YouNow kullanıyor. Onlara “America’s Got Talent Auditions” gibi yeni formatlar uygulama, canlı müzik yayınları yapma, TV şovları geliştirme gibi fırsatlar sunuyoruz.
Yorumlar