YouTube CEO’su Susan Wojcicki, 2018 yılını değerlendirdiği bir mektup yayımladı. Bu mektuptan satırbaşlarını paylaşıyoruz:
- YouTube, 2018’de 1 milyon ve üzeri abonesi olan kanal sayısını 2017’ye oranla iki katına çıkardı. (Wojcicki mektubunda bu sayıyı paylaşmıyor.)
- YouTube kanallarındaki içerik üreticileri arasında 5 veya 6 haneli gelir elde edenlerin sayısı 2018’de yüzde 40 arttı.
- YouTube, içerik üreticilerine reklamın ötesinde yeni gelir kaynakları oluşturmaya başladı. Bunlara örnek olarak YouTube Music ve YouTube Premium veriliyor ve bunlar 2018 sonu itibarıyla 29 ülkeye ulaştı.
- YouTube, 2018 yılında 480 etkinlik düzenledi ve 18 binden fazla içerik üreticisiyle bir araya geldi.
- YouTube geçtiğimiz yıl Learning Fund adını verdiği bir programı devreye aldı. Programla YouTube’a nasıl içerik üretileceği anlatılıyor. Programa bin başvuru geldi ve bunlardan 65’i kabul edilerek bursla eğitime alındı.
Görsel: Forbes
Yorumlar