YouTube, reklam engelleyici (ad-blocker) kullanımının platformun hizmet şartlarını ihlal ettiğine ilişkin bildirimler göndererek, dünya genelinde reklam engelleyici kullanımına yönelik sıkı önlemler alıyor. Şirket, reklam engelleyicilerini devre dışı bırakmadıkça kullanıcıların daha fazla video izlemesini engelliyor.
Reklam engelleyicilerinin platformda kullanılmasını önlemek için haziran ayında denemelere başlayan YouTube, kullanıcılara, reklam engelleyici devre dışı bırakılmadığı takdirde üç videodan sonra video oynatıcının engelleneceğini belirten bir bildirim gönderiyordu.
Şirket, The Verge’e yaptığı açıklamada artık YouTube’un kullanıcıları YouTube Premium aboneliği satın almasını veya reklamlara izin vermesini teşvik eden küresel bir politika uygulamaya başladığını doğruladı. Yapılan açıklamada “Reklam engelleyicilerin kullanımının YouTube’un Hizmet Şartlarını ihlal ettiği” belirtildi.
Kullanıcılar YouTube’da video izlerken reklam engelleyici kullanıyorsa, artık reklam engelleyicilerin platformun Hizmet Şartlarını ihlal ettiğini belirten bir bildirimle karşılaşacak.
Kaynak: YouTube is now cracking down on ad-blockers globally – TechCrunch
Yorumlar