Dijital reklamlarda yaratıcılığın değerlendirmesinde yeni bir gösterge olan YouTube Ads Leaderboard’da 2014 yılında ilk ona giren markalar belli oldu.
1 Yalın – Yeniden // Cornetto Turkiye
2 Drogba vs. Messi: #EpicFood (Official full length ver.) // Turkish Airlines
3 Yalın — Aşk Diye // Cornetto Turkiye
4 Shez Long – Sağlam Yatıcan // Lassa Turkey
5 Hayrettin bu acıya bayıldı! // Çabuk Çorba
6 Esnaf seni affeder mi? // Turkcell
7 Hayatımız internet, internetimiz TTNET! // TTNET
8 Göğsündeki armayla, hep daha yükseklere! // Turkish Airlines
9 Kerem Bürsin’den Mesaj Var! // TurkcellSuperonline
10 Kenan Doğulu’dan Potanın Perilerine Sürpriz! // Garanti
YouTube Ads Leaderboard nedir?
Dijital dönüşümün hayatımızın her alanında yer alması reklam dünyasında markaların farklı hikaye anlatım süreçlerine odaklanmalarını sağladı. Bu süreçte YouTube, markalar için hikayelerini dijital dünyada kitleler ile paylaşmaları sürecinde ana akım mecralardan biri haline geldi.
Her ay açıklanan ‘YouTube Ads Leaderboard’da, markaların reklamlarının popülerlik oranlarına göre sıralaması yapılıyor. Listede yer alacak reklamlar, görüntülenme, izlenme, reklam (paid view) ve kazanılan izlemeler (earned view) oranı gibi kriterler göz önünde bulundurularak belirleniyor.
Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Jurgen Appelo
Yorumlar