YouTube CEO’su Susan Wojicki’nin platformun 2022 yılındaki önceliklerini içerik üreticilerine anlatma amacıyla kaleme aldığı mektupta YouTube’un NFT’ler ile ilgili adımlar atması halinde içerik üreticilerin ne tür faydalar elde edebileceklerine değinmesi, YouTube’un da bu furyaya dahil olmak istediği yorumlarına yol açtı.
Blok zincirlerinin yaratacağı gayrı merkezi bir internet düzenine karşılık gelen Web3 terimine değinen Wojicki, Web3’ün YouTube için bir ilham kaynağı olduğunu söyledi. YouTube’un NFT’leri platforma nasıl entegre edeceği konusunda bir açıklama yapmayan Wojicki, bu teknolojinin platforma entegre edilmesinin içerik üreticileri için yeni gelir kapılarını aralayabileceğine değindi.
Geçtiğimiz yıl NFT ve kripto para piyasalarında yaşanan gelişmelerin ve DAO’ların (merkeziyetsiz özerk organizasyon) ortaya çıkışlarının içerik üreticiler ve fanları arasındaki bağların güçlendirilmesi konusunda daha önce düşünülmeyen fırsatların kapılarını araladığını söyleyen Wojicki, YouTube’un içerik üreticilerin çalışmaları üzerinden gelir elde etmelerini sağlayarak platformun genişlemesine odaklandığını ve NFT gibi teknolojilerin içerik üreticilerin ve fanların YouTube deneyiminin zenginleştirilmesine katkı sağlayacağını belirtti.
Büyük sosyal medya platformlarından hiçbiri NFT satışı konusunda henüz adım atmamış olsa da Twitter NFT’lerin profil fotoğrafları olarak kullanılabilmesini sağlayan bir güncelleme yayınlarken, Instagram ve Facebook’un NFT pazarları oluşturmak için çalışmalar yaptığı haberleri paylaşıldı.
Öte yandan, Youtube’un podcast alanında da çeşitli adımlar atabileceğinin sinyallerini veren Wojicki, YouTube Shorts videolarına alışverişin nasıl entegre edilebileceği konusunda çalışmalar yaptıklarını da doğruladı.
Beğenilmeme sayılarının platformdan kaldırılması konusunda kullanıcılardan gelen tepkilere de değinen Wojicki, az takipçili kanal sahiplerinin “beğenilmeme saldırılarına” uğradıklarını, bu durumun bu kişilerin kanallarını büyütememelerine yol açtığını ve beğenmeme tuşunun kaldırılmasından bu yana izleme oranlarında bir farklılık görmemelerine rağmen beğenilmeme saldırılarının azaldığını söyleyerek kararın arkasında durdu.
Kaynak: YouTube considers jumping on the NFT bandwagon – Engadget
Yorumlar