Skip to main content

Güncel trendler ve globaldeki değişimlerden yola çıkılarak her yıl yenilenen Felis Ödülleri, bu yıl da bir dizi yenilikle geliyor. 16 ana bölümde başvuru kabul edecek olan Felis, 15 Eylül’e kadar reklamverenlerin ve ajansların başvurularını kabul edecek.

Güncel trendler ve globaldeki değişimlerden yola çıkılarak her yıl yenilenen, reklam ve pazarlama sektöründe yaratıcılığı, etkiyi ve kaliteyi ödüllendiren Felis Ödülleri, bu yıl da sektörü dinleyerek pek çok yenilikle sektör temsilcilerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. 15 Eylül’e kadar 16 ana bölümde başvuru kabul edecek olan Felis Ödülleri’nde bu yıl hayata geçirilecek olan yenilikler şunlar:

  • Felis Ödülleri’nin birçok bölümünde yer alan sektörel kategoriler aktif olarak iletişim faaliyetleri yürüten endüstriler referans alınarak yeniden şekillendirildi.
  • Birçok bölüm artık özel bir ödül kategorisi olan “Fark Yaratanlar” kategorisine sahip. Ülke sınırlarını aşan kampanyalar, çoklu kanal entegrasyonlarıyla fark yaratan entegre kampanyalar ve paradigma değiştiren çalışmalar bu kategori çatısı altında sektörün takdirine erişecek.
  • Brand Experience Felis, pandemiyle birlikte dönüşen mecra tercihleri ve dijitalin alışverişteki yükselişi, dijitalle birlikte baştan yaratılan fiziksel mağaza deneyimi ve katılımcı teknolojilerin marka deneyimi üzerindeki olumlu etkilerinden hareketle yenilendi. Bölüm, artık içeriği zenginleştirilmiş üç alt bölümden oluşuyor: “Marka Deneyiminde Mükemmellik, Mağaza Deneyimi ve Fark Yaratanlar”
  • E-commerce Felis bu yıl çok daha rafine. Bu bölüm, Türkiye’deki tüketicilerin dijital alışveriş alışkanlıkları ve beklentileri, reklamverenler ve yaratıcı ajansların vizyoner pratikleri ve teknolojik yeniliklerin yaratıcı iletişimde açtığı fırsatlar dikkate alınarak dört alt bölüm etrafında sadeleştirildi: “Deneyimde Mükemmellik, Etkileşimde Yaratıcılık, Kültürel Bağlam ve Pazar Stratejileri ve Felis Global” Ayrıca, bölümün başvuruları incelenirken, bağımsız ölçümleme kuruluşlarından temin edilen performans verileri de jüri tarafından değerlendirmeye alınacak.
  • Entertainment Felis artık reklamverenler ve kreatif ajanslar kadar, yapım şirketlerinin ve mecraların da başvurularına açılıyor.
  • Healthcare & Wellness Felis bu yıl, beş ana alt bölümden oluşuyor: “Sağlık Profesyonelleri İletişimi, Tüketici Sağlığı Ürün/Hizmet İletişimi, Sağlıkta Farkındalık ve Sağlık Elçiliği, Sağlık Hizmetleri ve Kurumsal İletişim ve Felis Global” Her bir alt bölüm sağlıklı ve aktif bir yaşam adına tüketicilere dokunan yaratıcı yeniliklere yönelik farkındalığı artıracak kategorilerle zenginleştirildi. Türkiye’nin sağlık turizminde cazip bir destinasyon olabilmesi için hayata geçirilen kampanyalarsa “Felis Global” alt bölümünde değerlendirilecek.
  • Print & Publishing Felis’te yer alan “Yayın Kategorileri” alt bölümü artık üç kategoriden oluşuyor: “Ticari Yayınlar, Amaç Odaklı Yayınlar ve Dijital Yayınlar”
  • Radio & Audio Felis’e “Radio & Audio’nun Yenilikçi Kullanımı” kategorisi eklendi. Özellikle ses teknolojilerinin pazarlama iletişiminde açtığı yaratıcı fırsatlar bu kategoride değerlendirmeye alınacak.
  • Social Responsibility & Sustainability Felis’in yenilikleri kurum, marka ve sivil toplum kuruluşlarının uzun vadeli çevresel, toplumsal ve ekonomik görevlerinin yanı sıra acil yanıt bekleyen sorunlara, istikrarlı etki için yapılması gereken organizasyonel dönüşümlere ve sürece dahil edilmesi gereken yeni aktörlere referans veriyor. Bu kapsamda, Göçmenlere Yönelik Kreatif Entegrasyon, Afet ve Kriz Anlarında Dayanışma, Engelsiz Yaşama Katkı, Sürdürülebilir Enerji Politikaları ve Döngüsel Ekonomi, Sürdürülebilir Kent ve Yaşam Alanları, Geri Dönüşüm ve İleri Dönüşüm, Yaratıcı Marka Amacı Stratejileri, Şirket Çalışanlarının Hedefe Dahil Edilmesi, Teknolojiden Destek Alan Projeler, Davranışsal Değişiklik Yaratan Projeler, Şeffaflık Stratejileri ve Çeşitlilik ve Dahiliyet Uygulamaları gibi kategoriler de artık bu ana bölümün birer parçası.
  • Digital & Mobile Felis’e “Web3” kategorisi eklendi.
  • Media Felis’e “Yaratıcı Influencer Kullanımı” kategorisi eklendi.
  • Social Media Felis’e “InstaChamp” kategorileri eklendi.
  • Craft, E-commerce ve PR Felis’in değerlendirme kriterleri güncellendi.

Yaratıcı kampanyaların ardındaki stratejileri ve stratejistleri ödüllendiren Curious Felis Ödülleri ise bu yıl iki ana bölümden oluşuyor: Dönüştüren Pazarlama Stratejisi ve Yaratıcı Strateji. Curious Felis için son başvuru tarihi ise 23 Eylül.

Başvuru döneminin sona ermesine az bir zaman kala Felis Ödülleri’ne başvuru için atılması gereken adımlar için:

Başvurularınızda yol haritası olarak sektörün son 7 yılına ışık tutan, yaratıcı dünyanın hafızası niteliğindeki Felis Arşivi‘nden de faydalanabilir; kategorilere, başvuru sayfasına ve yarışma ile ilgili detaylara felisodulleri.com‘dan ulaşabilirsiniz.