Skip to main content

Dün gerçekleşen, ev sahipliğini CMO Society ve Microsoft Türkiye’nin yaptığı online buluşmada değişen pazarlama dünyasında teknolojinin değer katmak için nasıl kullanılabileceği tartışıldı.

Etkinlik, müşteri deneyimi odaklı iki vaka çalışması örneğiyle başladı. Vaka çalışmalarından ilkinde Namogoo VP Global Partnerships & Alliances Tal Rotman, “customer journey hijacking” olarak adlandırdıkları, müşteri deneyimi sırasında araya giren ve müşteri yolcuğunu yarıda kesen izinsiz reklamların nasıl ortaya çıktığından ve nasıl engellenebileceğinden bahsetti. Ziyaretçilerin yüzde 10-25’inin bu izinsiz reklamlara maruz kaldığını, bu reklamların engellenmesinin dönüşüm oranlarında yüzde 1.5-5 arasında artışa yol açtığını belirtti.

Sprinklr Chief Experience & Marketing Officer’i Grad Conn ise yapay zekadan ve Sprinklr’in yapay zekâyı platforma nasıl entegre ettiklerinden bahsetti. Conn, yapay zekâyı web sitelerini ve sosyal medya platformlarını taramak ve bulunan aktiviteleri düzenlemek için kullandıklarını söyledi. Bu kullanımın hata oranını azalttığını, tutarlı bir marka sesi yarattığını ve kriz yönetimini kolaylaştırdığını ekledi.

Program, Microsoft Türkiye Pazarlama ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Münir Kundakçı ve Microsoft Middle East & Africa CMO Peter Debenedictis’in sohbetiyle sona erdi. Covid-19 krizi boyunca çevik davranmaları gerektiğinden bahseden Debenedictis, yeni teknolojiler yaratılırken bu teknolojilerin topluma ne faydalar sağlayacağını düşünmenin önemli olduğunu, yükümlülük ve sorumluluğun akılda bulundurulması gerektiğini de vurguladı.