Skip to main content

Hemen her sektörde dijitalle dönüşen kullanıcı alışkanlıklarını kişisel bakım kategorisinde de karşımıza çıkıyor. Teknolojinin bu segmentte kullanılan cihazların tasarımdan fonksiyonuna farklı açılardan etkisini Remington Türkiye Ülke Müdürümüz Ilgaz Güler ile konuştuk.   

Teknolojideki gelişmeler kişisel bakım ürünleri kategorisini nasıl dönüştürüyor?

Kişisel bakım ürünleri kategorisindeki teknolojik dokunuşlar bilim-kurgu filmlerini andıracak bir etki uyandırmasa da günlük bakım alışkanlıklarımızı kolaylaştıran, hazırlanma süresini kısaltan, daha kalıcı görünüm ve sonuçlar veren cihazlar üretmeyi mümkün kılıyor. Cihazlardaki gelişmeleri mühendislik olarak değerlendirdiğimizde ise tüketicinin alışık olduğu birden fazla elektronik cihaz kullanma alışkanlığına ve tüketicinin ürünle olan etkileşimine katkıda bulunuyor diyebiliriz.

Marka bağlılığı son derece zayıf olan günümüz tüketicisinin kişisel bakım kategorisinde beklentileri nasıl değişiyor peki?

Markamızı bir gemi olarak düşünürsek, tüketici davranışları ve günlük bakım alışkanlıkları marka yolculuğumuzda mutlaka uğramamız gereken bir limandır. Bu gemi diğer tüm markalarda olduğu gibi en uygun fiyata en çok fonksiyon limanına da uğruyor. Kişisel bakım kategorisindeki tüketiciler bir ürününün faydasına gerçekten inanıyorsa ona daha fazla ödemeyi kabul edebiliyor. Düzenli olarak yapılan tüketici alışkanlıkları araştırmalarıyla geliştirilen ürünler ve markalarda bu başarıyı görmek mümkün. Bu da ülkemizdeki alışıla gelmiş olan en ucuz ürünü bulma klişesinin terse döndüğü bir an.

Kişisel bakım konusunda erkeklere bir parantez açarsak erkek tüketicilerin geçtiğimiz yıllara göre bu segmentteki alışveriş alışkanlıklarında nasıl bir değişim söz konusu?

Bu konuya şöyle bir örnek vermek isterim. Söz konusu malzemenin saçınıza sürmek istediğiniz kozmetik ürünler olduğunu varsayalım. Bu durumda kadınlar için şampuan, saç kremi, saç maskesi, saç spreyi derken süpermarketin koskoca bir reyonunu kaplayan ürünlerden oluşan büyük bir orman gibi. Erkekler ise aynı reyonda bir rafın üzerinde duran çoğu mavi renkli üçü bir arada şampuanlardan ibaret. Remington olarak ürün portföyümüzde kadınlar kadar erkekler için de geniş bir yelpazede ürün seçeneği olmasına rağmen Türk erkek tüketiciler her şeyin bir arada olduğu birden fazla işi çözebileceği ürünlere yöneliyor. Geçmişte sadece saç kesme makinesi alıp vücudundaki tüm tüylerde kullanma alışkanlığı gösteren erkekler şimdi ise farklı başlıklardan oluşan erkek bakım kitlerinin satışının artmasına katkı sağlıyor.

Siz Remington olarak hem tüketicinin değişen beklentileri hem de teknolojideki gelişmeleri ürünlerinize nasıl yansıtıyorsunuz?

Bizim gemimizin ilk uğradığı liman tüketici alışkanlıkları ve günlük bakım rutini. Kadın ya da erkek olsun ilk olarak sabah kalkıp ne yaptığına ve gün içerisinde nelerle nasıl etkileşim kurduğuna bakıyoruz. Sonra onlara sağlayabileceğimiz tarzın tüm gün kalıcı olmasına odaklanıyoruz. Çünkü tüketici, ürünün can alıcı renklerde olmasından ya da sizinle sohbet edebilecek bir zekaya sahip olmasından çok bunu bekliyor. Sonra gemimiz sağlıklı ürünler limanına uğruyor. Kategori gereği ısı yayan ürünler üretiyoruz ve ısı yayan ürünler sık kullanımda saçınıza mutlaka zarar verir. Bunu minimize edecek teknolojiler, keratin, argan yağı, badem yağı, hindistan cevizi yağı gibi malzemelerle güçlendirilmiş gelişmiş seramik malzemeler kullanarak hem saçların bakımını yapıyor hem de şekillendiriyoruz. Rakiplerimiz arasında bunu yapabilen yok.

Remington özellikle yenilikçi olma konusunda hangi ürünlerde fark yaratıyor?

Remington 1937’de dünyada ilk elektrikli tıraş makinesini üreterek yola çıkmış bir firma, dolayısıyla bugün gördüğünüz birçok kişisel bakım ürününün icat edilmesi ya da geliştirilmesinde rolü büyük. Remington sadece kişisel bakım kategorisine odaklanmış bir marka, dolayısıyla tüm mühendislerimiz ve çalışanlarımız sadece bu konuyu düşünerek çalışıyorlar. Bunun neticesinde kişisel bakım kategorisinde aklınıza gelebilecek tüm cihazları portföyümüzde bulundurduğumuz gibi bu portföyü altı aylık periyotlarla yenileyerek tüm kategorilerimizi geliştiriyoruz.

Türkiye’de en çok hangi ürünleriniz satıyor? Türkiye’de olmayan ama getirmeyi planladığınız ürünleriniz var mı?

Sadece Türkiye özelinde değil Avrupa ve ABD’de da saç bakım kategorisinde lider bir markayız. Daha detaylı konuşmak gerekirse Türkiye’de 2019 yılını saç şekillendiriciler kategorisinde lider olarak tamamladığımızı araştırma şirketlerinden gelen sonuçlarda görebiliyoruz. Biz lansmanlarımızı sevkiyatlardan doğabilecek ufak sapmalar dışında tüm dünya ile benzer zamanlamada yapıyoruz. Ekim ayında erkekler için harika ürünlerimiz gelecek ama şimdilik sürpriz olsun.

Kişisel bakım alanında 2020’de teknolojik perspektifte sizce en önemli trendler ne olacak?

Eskiye oranla erkekler sakallarıyla daha fazla oynar hale geldiler, bunu kolaylaştıracak, istenilen keskin hatlara sahip sonuçları sağlayacak ürünler şu anda pazarda trend oluyor. Teknoloji, ürün tasarımlarına da ciddi etki ediyor, tek malzeme ve tek renkten oluşan eski hantal görünümlü ürünler, her sene biraz daha göz alıcı, farklı malzemelerden oluşan yani yaşam tarzınıza göre de seçim yapabilme şansı sunan ürünler haline geliyor. Bu hem ürünü gösterme hem de farklı eşyalara ve kıyafetlere uydurma gibi dürtüleri harekete geçirerek tüketicinin tercihine etki ediyor.