İstegelsin’in iş modelini kısaca anlatır mısınız?
İste gelsin yeni nesil süper market. Biz 180 farklı şirketten mal alıyoruz. Kendi soğuk hava depolarımızda saklıyoruz. Müşteri sipariş verdiğinde istediği saatte kapısına teslim ediyoruz. Süper market işini fiziksel sınırlardan kurtararak yeni özelliklerle daha kaliteli bir servis vaadediyoruz. Örneğin herhangi bir süpermarkette 30 çeşit sebze varken bizde taze perşembe dediğimiz perşembe günleri 101 çeşit oluyor. Sahip olduğumuz soğuk hava depolarımız sayesinde bütün İstanbul’a taze sebze ve meyve servis edebiliyoruz.
İstegelsin temelde hangi probleme çözüm olarak ortaya çıktı?
Bu işin dünyada da çok başarılı örnekleri var. Biz Türkiye’de insanların neye ihtiyacı olduklarını araştırdık. Çalışan ve şehirli Türk tüketicisi haftada ortalama 2,2 defa markete gidiyor. Haftada ortalama iki saatini bu iş için harcıyor. Bu da yıl da 4,3 gününüzü yiyor. Kimsenin harcayacak bu kadar zamanı yok. Bunun sebebinin online servis veren oyuncuların yeterli olmamasından kaynaklı olduğu sonucuna vardık.
Online servisteki temel yetersizlikler neler peki?
Meyve ya da sebzenin taze gelmemesi, siparişin zamanında teslim edilmemesi gibi gibi. Biz altı, yedi saat aralığında geliriz diyoruz mesela ve yüzde 99,5 o saat aralığında adreste oluyoruz. Tam istediğiniz zamanda istediğiniz ürünü istediğiniz tazelikte kapınıza kadar soğuk zincirle getiriyoruz.
Büyüme konusunda nasıl ilerliyor iş?
Şu an 87 dağıtıcımız aktif. Her gün ekibe yeni arkadaşlar katılıyor. Belli bir büyüme eğrisini korumaya çalışıyoruz. Biz dijital bir iş yapıyor gibi görünsek de fiziksel olarak evinize gıda getiriyoruz. O ürünü kapınıza getiren arkadaş sizin muhatap olarak yüz yüze baktığınız tek İstegelsin çalışanı. O yüzden de ekip arkadaşlarımızın seçimine ve eğitimine çok önem veriyoruz. Diğer yandan şu an yedi soğuk hava depomuzda 7 bin çeşit ürünümüz var. Önümüzdeki aylarda üç yeni depo daha açacağız.
Şu an İstanbul’da hizmet veriyorsunuz. Diğer şehirler için planlarınız var mı?
Şu an sadece İstanbul’dayız. Önümüzdeki yıl beş şehre daha hizmet vermeye başlayacağız. Türkiye’de bu işin ilk temsilcisi olmanın sorumluluğunu taşıyoruz. Hızla bu konsepti müşterilerin sevdikleri bir konsept haline getirmeye çalışıyoruz. İndirim marketler dışında tüm marketlerin rakibiyiz ve gıda alışveriş alışkanlığını değiştirmeye çalışıyoruz.
Yorumlar