Skip to main content

Kendini dijital antropolog olarak tanımlayan Kozinets, konuşmasında düzenlediği sosyal medya araştırmasına yer verdi.

Yeni Dijital Tüketiciyi Anlamak (Understanding the New Digital Consumer) başlıklı sunumuyla Schulich School’da Pazarlama Profesörü ve Sosyal Medya Uzmanı Robert Kozinets programdaki yerini aldı.

Dijital pazarlama antropoloğu Robert Kozinets Digital Age Summit’de 18 yıldır üzerinde çalıştığı araştırmalarına dayanarak yeni dijital tüketicinin geçmişini ve geleceğini anlattı. Ayrıca kendi araştırmalarını destekleyen farklı araştırmaları paylaştı. Bu araştırmalar sosyal medyadaki tüketiciyi kültürel anlamda ele alarak yeni tekniklere değindi.

Robert Kozinets sunumunda yeni dijital tüketicilerin bağlantılar(network) aracılığıyla engage oluşturduğunu belirtti. Kozinets, eğer doğru engagement türü kullanılmazsa, bu durumun markaya zarar verebileceğini söyledi.

‘United Breaks Guitar’ örneği

Daha sonra ‘engaged consumer’ örneği olarak Dave Carroll’un ‘United Breaks Guitar’ örneğini paylaştı. Sunumunda verdiği çok sayıda örneklerden biri olan bu örnekte Carroll, yaptığı uçak yolculuğunda bagaja gitarını veriyor. Yolculuk sonrasında ise onun için çok önemli olan gitarının parçalanmış olduğunu görüyor. Yaşadığı bu olayı da eğlenceli viral bir video ile özetliyor. YouTube’ta paylaştığı videonun izlenme sayısı ise 13 milyonu geçmiş durumda.

Engagement oluşturmanın önemine yer veren Kozinets, kurulan engagement’ın markaların imajına zarar verdiğini belirtti. Ancak bu durumdan yeni bir iş modeli çıkarılmasını sağlayabilir.

Engagement kurmada hedeflenenin kalabalık bir kitle yaratmak olduğuna değinen Kozinets, bu kalabalığı tüketicilerle yaratmanın önemine dikkat çekti. Engagement’ın yapısının da topluma fayda sağlayacak bir yapı olması gerektiğini; geliştirilmeye hazır bir yapı içinde olmasının hedeflendiğini belirtti.

“İnsanlar sizi sevebilir, nefret de edebilir. Gerçek engagement için mutlaka nabzı tutmak gerekiyor.“

Bunun yanında, engagement’ın iki taraflı olarak gittiğini söyleyen Kozinets, şu ifadeyi kullandı: “İnsanlar sizi sevebilir, nefret de edebilir. Burada gerçek engagement için mutlaka nabzı tutması gerekiyor.“
Markanın kurduğu engagement’ın da gelecek hikâyelerle güven ilişkisi içinde olması gerektiğini sözlerine ekledi.