Skip to main content

Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör Otomotiv Bakanlığı kurulacağına dair iddiayı köşesine taşıdı. Ve yeni bakanlık fikrini, ödediğimiz fahiş otomobil vergilerinin devlet açısından ne kadar iyi bir kazanç olduğunu hatırlatarak destekledi.

Türkiye’de hükümet yetkililerinin otomotiv sektörüne ilişkin yaptığı iddialı açıklamaların ardından, şimdi de Otomotiv Bakanlığı kurulmasının gündemde olduğu öne sürüldü.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerli otomobil çağrısıyla dikkatler iyice bu sektöre çevrilmişken, Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör’ün kaleme aldığı köşe yazısı yepyeni bir iddiayı gündeme taşıdı. Güngör’e göre, Otomotiv Bakanlığı kurulması için düğmeye basıldı. Yazıda, dünyada ihtisas alanı otomotiv olan bir bakanlık olmadığı da belirtilirken, Otomotiv Bakanlığı kuran tek ülkenin 25 Aralık 1991’de dağılan Sovyetler Birliği olduğu kaydedildi.

Türkiye’nin en hızlı büyüyen sektörlerinden olan ve ülkeye önemli bir ihracat geliri sağlayan otomotiv, Sabah yazarının da belirttiği gibi, “Maliye açısından da bereketli bir sektör… Devletin kasasına ÖTV, KDV, sosyal güvenlik prim gelirleri ve stopaj vergisi yoluyla milyarlarca TL giriyor.”

Otomobil vergisinde rekor kırmakla övünülür mü?

Otomotiv Bakanlığı konusundaki bu iddianın ne kadar doğru olduğu, yakın zamanda netleşecektir. Ancak Güngör’ün bahsettiği, devletin kasasına giren milyarlarca TL’nin halkın cebinden, hem de gereğinden misli misli fazlasıyla çıktığını unutmamak lazım. Türkiye, otomobil vergisinin Kasım 2017’de yüzde 206,8’e çıkmasıyla dünyada Danimarka ile birlikte lider konuma geldi. Zamlanan MTV oranlarında ise açık ara dünya birincisiyiz. Ülkemizde vergi oranları uçmuşken, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) açıkladığı rakamlar, birçok gelişmiş ülkenin otomobillerden maksimum yüzde 25’lik KDV aldığını gösteriyor.

Otomotiv Bakanlığı kurulursa, umarım Güngör’ün yazısında “maliye açısından bereketli” diye övdüğü adaletsizliği devam ettirmek için değil de, bu duruma çözüm bulmak için çalışmalar yapar.