Skip to main content

Yeni bir binaya geçerken mevcut santralini bir bileşik iletişim çözümü ile değiştirerek güncel teknolojinin olanaklarından yararlanmak isteyen yemeksepeti.com, Microsoft Lync Server 2010’u tercih etti. SYS firmasıyla işbirliği yaparak ürünü ihtiyaçlarına…

Yeni bir binaya geçerken mevcut santralini bir bileşik iletişim çözümü ile değiştirerek güncel teknolojinin olanaklarından yararlanmak isteyen yemeksepeti.com, Microsoft Lync Server 2010’u tercih etti.
SYS firmasıyla işbirliği yaparak ürünü ihtiyaçlarına göre özelleştiren Yemeksepeti.com böylece her tür iletişim yöntemini destekleyen, etkileşimli sesli yanıt ve otomatik karşılama özelliklerine sahip, hızlı ve verimli çalışan ve üç yıllık toplam sahip olma maliyetinde yüzde 65’e varan bir tasarruf sağlayan entegre bir iletişim altyapısına kavuştu.
Birleşik iletişim çözümü ihtiyacı
2008 yılına kadar küresel bir telekom donanım ve hizmet sağlayıcısının santralini ve çağrı merkezi uygulamasını kullanarak iletişim ihtiyaçlarını karşılayan yemeksepeti.com, VoIP teknolojisi yaygınlaşırken internet üzerinden ses iletişimi sağlamak için arayışa girdi.

Yemeksepeti.com’un Teknolojiden Sorumlu Kurucu Ortağı Melih Ödemiş şöyle diyor: “Santralimiz analog/dijital hibrit olduğu için IP’ye çevrilebiliyordu ancak birebir kablolama ve her kablonun ucunda bir görevli bulundurmayı gerektiren bir santraldi. Ayrıca dış iletişim konusunda bize yardımcı olsa da iç iletişimi desteklemiyordu.”  
Melih Ödemiş, bu dönemde anında mesajlaşma için başka bir çözüm kullanıldığını ve bir konferans sisteminin bulunmadığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “2011 ortasında 5 binaya yayılmış olan ofislerimizi tek bir binada toplamaya karar verdik. Yeni binaya geçerken, 200’den fazla çalışana sahip bir teknoloji şirketi olarak artık ses, anında mesajlaşma, sesli/görüntülü konferans ihtiyaçlarımıza tek bir platform üzerinden cevap verecek bir bütünleşik iletişim çözümüne geçmemiz gerekiyordu.”
Microsoft Lync Server’ın kurulumu için Microsoft Çözüm Ortağı Probil ile işbirliği yapan Yemeksepeti.com, Şubat 2012’de ürünü hayata geçirdi. Öte yandan, yemeksepeti. com’un çağrı merkezi çözümünü kullandığı SYS Sesli Yanıt Sistemleri firması, Lync için geliştirdiği VIASES Postoffice ve Viases Recorder çözümlerini kurmayı önerdi ve olumlu yanıt aldı. 
Microsoft Lync uygulaması için Türkçeleştirme desteği de sunan SYS, masaüstü seti, kulaklık, dâhili telefon gibi farklı cihazları kullanmayı tercih eden şirket çalışanlarının tüm kullanıcı deneyimini olduğu gibi Microsoft Lync’e taşımaya özen gösterdi. 

Maliyet avantajları
 
Ödemiş, “Bu projeyle birlikte 3 yıllık toplam sahip olma maliyetimizde yüzde 65’e varan bir tasarruf sağladığımız gibi, iletişim verimliliğimizde de yüzde 20-25 arası bir verim artışına ulaştık” diyerek ekliyor. “Bunun yanında insan kaynağı ve yönetimsel anlamda da ölçümleyemediğimiz tasarruflar elde ettik.” 
Bugün Windows Live Messenger ile birleşik bir yapıda çalışan Microsoft Lync Server’ın 2013 sürümü, popüler bir VoIP, anında mesajlaşma, sesli/görüntülü iletişim çözümü ve bir Microsoft iştiraki olan Skype desteğiyle gelecek. Yemeksepeti.com, üye restoranlarda yaygın şekilde kullanılan Skype üzerinden iletişim kurmak için Microsoft Lync Server 2013 çıktığında bu sürüme geçmeyi de planlıyor.