ETKİNLİK

DigitalAge | 05.11.2018 - 09:59

Yapay zekâya sıkıcı işleri yaptırarak kreatif potansiyelimizi ortaya çıkarabiliriz

Adam&eveDDB Head of Effectiveness pozisyonunda çalışan Les Binet, yapay zekâ ile Brand Week Istanbul’da yapacağı konuşma hakkında bilgi verdi.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

5-9 Kasım’da Zorlu PSM’de düzenlenecek Brand Week Istanbul’un önemli konuşmacılarından biri de, Les Binet. Adam&eveDDB Head of Effectiveness pozisyonunda çalışan Binet, yapay zekâ ile Brand Week Istanbul’da yapacağı konuşma hakkında bilgi verdi

Çok ilginç bir unvanınız var. Ajansta “Head of Effectiveness” olarak ne iş yapıyorsunuz?
İşim, ajansımızdaki reklamların etkisini elden geldiğince artırmak. Aynı zamanda müşteri ekiplerine etkililik hakkında tavsiyeler veriyor ve etkililiğin ölçümlenmesine yardımcı oluyorum.

Yapay zekâ (AI) ve yaratıcılık arasında bir ilişki olduğuna inanıyor musunuz?
Bu, yapay zekâyı nasıl kullanacağınıza bağlı. AI şu an en çok tekrarlanan işlerde kullanıma uygun bir çözüm. Yani, dosyalama yapmak veya fatura göndermek gibi sıkıcı işleri buna dâhil edebiliriz. Ama tıbbî teşhis koymak gibi bazı analitik işleri de bu listeye almak mümkün. İşte, bu ve buna benzer işleri bizden alarak, AI daha farklı alanlarda mükemmelleşmemize yardım edebilir ve yaratıcılığa katkıda bulunabilir. Bilgisayarlar en azından şu an için bu işlerde çok iyi seviyede değil. Bu durumda AI’ı hizmetkârımız gibi kullanarak, makinelere sıkıcı işleri yaptırabiliriz. Bunun sonucunda da, daha özgürleşebilir ve yaratıcı potansiyelimizi ortaya çıkabiliriz.

Brand Week Istanbul’daki sunumunuzda nelerden bahsedeceksiniz?
10 yıldan fazla süredir meslektaşım Peter Field ile reklamcılık ve pazarlamada etkililiğinin en üst seviyeye taşınması için ampirik temelli bir dizi prensip oluşturmaya çalışıyoruz. Şunu söylemem yerinde olur sanıyorum: “Kurallarımız” belirli bir başarıya ulaştı ve yaygın şekilde kullanılıyor. Konuşmamda, bu kurallardaki değişikliklerin dijital çağa uyumunu ele alan yeni bir araştırmaya yer vereceğim.