Cannes Lions‘ın üçüncü gününde sahne alan Yahoo CEO’su Marissa Mayer, konuşmasına Yahoo’nun özelliklerinden ve varlıklarından bahsederek başladı. Mayer, Yahoo’nun ürettiği içeriklerin altını çizdi. 2014 içerisinde beş adet dijital dergi ve iki sit-com lanse ettiklerini söyleyen Mayer, içeriğin ilham verici olmasına özen gösterdiklerini belirtti.
Mayer’a göre ilham veren ürünler daha çok kullanıcı, daha çok kullanıcı, daha çok reklam ve ilham veren reklam daha da çok kullanıcı çekiyor. Mayer örnek olarak da Cannes Lions kazanan reklamların etkisinden bahsetti. Yaratıcılığın kısıtlamaları sevdiğini vurgulayan Yahoo CEO’su ayrıcadijital reklamları mobil, sosyal, native ve video olarak dörde ayırdı.
Mayer’e göre mobilde küçük ekran sebebiyle sadelik, modern paradigma ve bağlam ön planda tutulmalı. Geleneksel dijital reklamcılıkta sıkça kullanılan içeriğin etrafında konuşlanan reklamlar yerine, içeriğin içinde, doğal bir parçası olarak yer alan native reklamların tercih edilmesi gerektiğini belirten Mayer, bu türün 3,6 kez daha fazla markalı arama yapılmasını sağladığını belirtti.
Sosyal tarafı anlatırken Tumblr‘deki örneklerden yola çıkan Mayer, bu platform üzerinden örnekler paylaştı. İzleme alışkanlığının da hızla değiştiğine dikkat çeken Mayer, video tarafında izleyicilerin yüzde 78′inin içerikte kişiselleştirme istediğine dikkat çekti.
Kaynak: MediaCat
Fotoğraf: AdWeek
Yorumlar