Skip to main content

İşte satın aldığı bir çok uygulamayı kapatan Yahoo’nun bu stratejiye sahip olmasının nedeni…

Yahoo, kendi kendini yok eden mesajlaşma uygulaması Blink’in ve lokasyon check-in uygulaması Kismet’in arkasındaki startup Meh Labs’ı satın aldı.

Yahoo’nun daha önce satın almalarında olduğu gibi, teknoloji devi her iki uygulamayı da önümüzdeki haftalarda kapatmayı planlıyor.

Yaklaşık bir yıl önce kurulan ve WhatsApp, Snapchat gibi mobil mesajlaşma uygulamalarına rakip Blink uygulamasını satın alması, Yahoo’nun mobil mesajlaşma uygulamaların kızışan rekabetinde Facebook gibi rakiplerinden geride kalmak istememesine işaret ediyor.

Facebook’un 19 milyar dolar ödediği WhatsApp ve Snapchat için üç milyar dolarlık satın alma teklifi sunması gibi Yahoo da son zamanlarda yeni trend teknoloji üzerinde çalışan uygulamaları satın alıyor.

Ancak Yahoo CEO’su Mayer’in ve Facebook CEO’sunun stratejileri arasında büyük farklılık bulunuyor.

Zuckerberg, Instagram’dan WhatsApp’a bir şirket satın aldığında o şirketin kendi başına büyümesine imkân veriyor. Facebook CEO’su satın aldığı bu şirketlerin ayrı takipçileri olduğunu ve Facebook’un attığı adımları takip ettiği gerçeğine dikkat çekiyor.

Yahoo’nun CEO’su Mayer ise beğendiği bir uygulamayı satın alıyor, sonrasında ise onun hizmetine son veriyor. İşin gerçeği Yahoo’nun satın aldığı 30’dan fazla startup’ı Mayer satın aldığında kapattı. Peki neden?

Anti Facebook

TechCrunch’ın New York’ta gerçekleştirdiği konferansa katılan Mayer’e Facebook, Foursquare ve Dropbox gibi teknoloji şirketlerinin ana mobil uygulamalarından ayrı birer uygulamaya odaklandıkları konusunda Yahoo’nun da o yöne gidip gitmediği sorulunca; Mayer’in yanıtı ise planları dâhilinde olmadığı yönünde oldu.

Daha önceden Mayer, Yahoo’ya Mail, Finans gibi tek bir hizmet için gelen kullanıcıların sitede kaldığını ve bunun nedeninin de sitede ilginç buldukları başka bir hizmete yöneldiği olduğunu açıklamıştı.

Mayer, Yahoo’yu dev bir uygulama üzerinde birçok hizmeti bulabileceğiniz bir yer olarak görüyor.

Yahoo CEO’su “Uygulama deneyimi yaşayan kullanıcılar için yapacakları en kolay şeyin bu uygulama deneyimi içinde kalmak” olduğunu söyledi. Uygulamalarının daha çok özelliğe sahip olmasını hedeflemelerinin nedenlerinden birinin de bu durum olduğunu açıkladı.

Yahoo’nun mobilde geri kaldığının farkında olan Mayer, savunduğu bu düşüncesinin mobil dünya için de geçerli olduğunu kanıtlamak istiyor olabilir. Mobil alana geçen yıl yatırım yapmaya başladıklarını ve bu konuda geç kaldıklarını itiraf eden Mayer, Yahoo’a geldiği ilk zamanlarda mobil alanın herkesin hobisi olduğunu ancak kimsenin o alanda işi olmadığını belirtti.

2012 yılında Yahoo’da CEO olarak göreve başlayan Mayer, bu durumu değiştirmek istiyor. Yapılan satın almalar da şirketin mobil alanda da yer almak istediğinin bir göstergesi. Ancak şu da olabilir; Mayer bu şirketleri satın alıyor çünkü onların büyümelerini istemiyor. Onun yerine şirket politikası, satın alınan bu hizmetleri Yahoo’nun ana hizmetinin bir parçası olarak yer almasını sağlamak oluyor.

Kaynak: Wired