Skip to main content

Yahoo Mail, Shopping Saver adlı yeni bir alışveriş aracı da dahil olmak üzere yapay zekâ destekli yeni özellikler sunuyor.

Yahoo, Yahoo Mail için kullanıcıların zamandan ve paradan tasarruf etmelerine yardımcı olmayı amaçlayan yeni yapay zekâ araçlarını tanıttı. Yahoo Mail’in mevcut yapay zekâ özelliklerinin birçoğuna yönelik yükseltmeleri içeren bu yenilikler arasında Shopping Saver adlı bir alışveriş özelliği de yer alıyor. Bu özellik, kullanıcıların çevrimiçi alışveriş yaparken tasarruf etmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Kullanıcıların unutmuş olabileceği hediye kartları, indirim kodları ve mağaza kredilerini bulan Shopping Saver özelliği ile şirket, kullanıcıların bu avantajları alışveriş sonrasında da kullanmalarına yardımcı olmayı hedefliyor. Özellik, bir satın alma işlemi tamamlandıktan sonra bu tasarrufların uygulanmasına yardımcı olmak için satıcılara önerilen mesajların taslağını hazırlıyor.

Yahoo Mail’in kıdemli başkan yardımcısı ve genel müdürü Josh Jacobson yaptığı açıklamada, “Kullanıcıların zamandan ve paradan tasarruf etmelerine yardımcı olmak ve daha akıllı bir gelen kutusu oluşturmak için Yahoo Mail’de eksiksiz bir araç paketini kullanıma sunduk” dedi. Jacobson, ABD’li tüketicilerin kullanılmamış hediye kartları ve kredilerinin 23 milyar dolar olduğunu ve yeni araçlarının, kullanıcıların bu miktarın bir kısmını geri kazanmalarına yardımcı olacağını umduklarını söyledi.

Yahoo ayrıca, hizmetin arama ve yazma asistanı özelliklerini de geliştiriyor. Yahoo Mail’in arama çubuğu artık kullanıcıların aradıklarını bulmalarına yardımcı olacak genel sorular öneriyor. Kullanıcılar artık sorular sorarak veya önerilen komutları seçerek anahtar kelimeler yazmalarına gerek kalmadan aradıklarını bulabiliyor. Ayrıca, kullanıcıların arama sonuçlarını daha da daraltmasına yardımcı olacak; başlangıç, bitiş, tarih gibi yeni filtreler bulunuyor.


Şirketin önerilen yanıtların taslağını kullanıcıların sesiyle hazırlayan yazı asistanı artık birkaç tonda yazabiliyor. Yahoo, üretken yapay zekâ özelliklerini geliştirmek için Google Cloud’un yapay zekâ platformunu kullandığını belirtiyor. Yapay zekâ özellikleri daha önce yalnızca iOS kullanıcılarıyla test ediliyordu ancak artık web tarayıcılarındaki kullanıcılara da sunuluyor. Yahoo’nun bu özellikleri herkesin kullanımına ne zaman açacağı ise henüz net değil.

Kaynak: Yahoo Mail introduces new AI-powered capabilities, including a ‘Shopping Saver’ tool – TechCrunch