Skip to main content

WhatsApp, küçük şirketler için ücretsiz bir WhatsApp Business uygulaması ve geniş çapta faaliyet gösteren daha büyük şirketler için kurumsal çözüm amaçlı yeni araçlar test ettiklerini açıkladı.

Popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, resmi bloguna koyduğu bir yazıyla, büyük ve küçük işletmelerin ihtiyaçlarına kulak vererek kurumsal çözüm amaçlı yeni araçlar oluşturduklarını ve test aşamasında olduklarını açıkladı. Bundan böyle ticari hesapları Twitter gibi doğrulayacak olan WhatsApp, kullanıcılara özel bir arayüz sunacak. WhatsApp’ın bu hizmet karşılığında belirli bir para alacağına ise neredeyse kesin gözüyle bakılıyor. Ancak ücretlendirme konusunda henüz hiçbir kesin bilgi yok.

Blogda yer alan açıklama şu şekilde:

“Her gün 1 milyondan fazla kişi ailesine ve arkadaşlarına bağlı kalmak için WhatsApp’ı kullanıyor. Zaman içinde birçok kişi ilgilendikleri işletmelerle iletişim kurmak için de uygulamayı kullanmaya başladı. Aslına bakılırsa halihazırda her gün, gerek mahalle pastanesine ​​sipariş vermek, gerek bir giyim mağazasından yeni stillere bakmak için birçok iletişim gerçekleşmekte. Fakat şu anda bu iletişimler WhatsApp’ta oldukça ilkel yöntemlerle kullanılmaktadır. Tek bir akıllı telefondan yüzlerce müşteriyle iletişim kurmak için WhatsApp’ı kullanan esnaflardan ve WhatsApp’daki bir işletmenin gerçek olup olmadığından emin olmayan kullanıcılardan haberler aldık. Önümüzdeki aylarda, bu zorlukların bir kısmını çözmeyi amaçlayan yeni özellikleri test edeceğiz. Yaklaşımımız basit – insanların birbirleriyle iletişimine yardımcı olan öğrendiklerimizi, kendileri için önem taşıyan işletmelerle bağlantı kurmalarına yardımcı olmak için de uygulamak istiyoruz.

İşletmelerin farklı ihtiyaçları olduğunu biliyoruz. Örneğin, resmi olarak – insanların bir işletmeyi başka bir kişiden ayırt etmesi için onaylanmış bir profil – ve mesajlara cevap vermenin daha kolay bir yolunu istiyorlar. Küçük şirketler için ücretsiz bir WhatsApp Business uygulaması ve havayolları, e-ticaret siteleri ve bankalar gibi küresel bir müşteri tabanıyla geniş çapta faaliyet gösteren daha büyük şirketler için bir kurumsal çözüm amaçlı yeni araçlar oluşturuyor ve test ediyoruz. Bu işletmeler, müşterilere uçuş saatleri, teslimat teyitleri ve diğer güncellemeler gibi yararlı bildirimler sunmak için çözümlerimizi kullanabilecekler.

İster köşebaşındaki, ister dünyanın bir ucundaki işletmeyle iletişim kurarken insanlar WhatsApp’ın kolay, güvenli ve güvenilir olmasını bekliyorlar. Test aşamasında bu araçları daha yaygın hale getirirken, geri bildirimlerinizi dikkatlice dinliyor ve sizleri bilgilendiriyor olacağız. İşletmeler ve kullanıcılarımız için sağlayacağımız yeni deneyimler hakkında düşünceli ve dikkatli olmaya özen gösteriyoruz.”