Skip to main content

Coca-Cola Entegre Pazarlama İletişimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Wendy Clark ile Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Beyza Ergen Marketing Forum’un bir diğer konuşmacılarıydı.  ‘Şimdiyi yönet ve geleceği keşfet’…

Coca-Cola Entegre Pazarlama İletişimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Wendy Clark ile Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Beyza Ergen Marketing Forum’un bir diğer konuşmacılarıydı. 
‘Şimdiyi yönet ve geleceği keşfet’ başlığında sunumuna başlayan Wendy Clark, akıcı ve bağlantılı olan 3 alana odaklanmaktan bahsetti:  
İçerik ve deneyimleri dahil eden hikayeler, sahiplenme ve paylaşmayı içeren yayılma, varolan değer. 
“Markanın deneyimleri, hikayeleri yayılmalı ve değere dönüşmeli.” diyen Clark doğru zamanda, doğru mesaj ve doğru hedef grubunun önemi hakkında konuştu. 
“Paylaşılmaya değer olun.”
Olimpiyatlar sırasında müzik prodüktörü Mark Ronson ile yaptıkları çalışmayı izletti. 
Clark, “İyi fikir ve iyi hikaye anlatıcısıyla bir hikayeyi güçlendirebilirsiniz.” önerisinde bulundu. Paylaşmaya değer deneyim yaratıldığından bahseden Wendy Clark, “1+1 iyi bir öykü anlatıcısıyla 3 olabilir.” şeklinde konuştu.
Wendy Clark, “İçerik yayıldıkça markanız amacınızdan, stratejinizden şaşabilir. Bunun sonucunda daha çok içerik daha iyi olmak anlamına gelmez.” dedi.
Wendy Clark, büyük ses getiren bir yapım olan Coca – Cola ‘Hug’ kampanyasından bahsetti. 
Milyonların paylaştığı Singapur’da bir kampüste gerçekleşen ‘Hug me’ videosu önce sosyal medyada paylaşılıp yayılıyor, daha sonra yazılı basında ve TV’de haber oluyor. Coca-Cola Hug me kampanyası “Büyük düşün, küçük adımlarla başla, hızlı yayıl”ı örnek aldı. 
Akışkan esnek ve serbest çağrışımlara açık bir platformda biraz risk almanın gerek olduğunu söyleyen Clark, değişimlere farklı yaklaşılmalı tavsiyesinde bulundu.
Yeni satış ekibi

Sosyal medyada paylaşılabilir içerik yaratmaktan bahseden Clark, markaları topluma yayan kişiler hale gelen satış ekibine yer verdi. 
Benzer şekilde onların da ödüllendirilmesi gerektiğini anlatan Clark, Jess Paul adındaki kişinin You Tube üzerinde yayınladığı Coca – Cola için bir video çalışması paylaştı.
Konuşmasının bitimine yakın, ‘Hayır’ı evet olarak kafada yeniden kurgulamalı” diyerek bir tavsiyede bulundu: “Mevcut durumu (Status quo’yu) kabul etmeyin, bir adım atın”

Beyza Ergen, Coca Cola’nın Mutluluk Dolu 125 yıl hikayesinin üzerinde durdu. Sunumda yer alan dördüncü video, Coca Cola’nın 125 yıl dönümü hakkındaydı.
Coca – Cola içecek olmasaydı ne olurdu sorusuna yanıt olarak, Coca – Cola’nın yine mutluluk dağıtır konumda olacağını söyledi.