Global halkla ilişkiler şirketi Weber Shandwick, “İletişim ve Pazarlama Bütünleşmesi” (Convergence Ahead: The Integration of Communications and Marketing) adlı araştırmasında pazarlama departmanını da yöneten iletişim direktörlerinin 2012 yılından bu yana yüzde 35 oranında arttığını ortaya çıkardı.
İletişimi başarıyla bütünleştiren yöneticilerin deneyimlerini anlamak için, kısa bir süre önce gerçekleştirilen araştırma; birleşme kararının ardındaki etmenleri, artıları-eksileri ve meydana gelen çeşitli örgütsel yapılanmaları derinlemesine inceliyor.
Araştırma tüm bunlara ek olarak; iletişim ve pazarlamayı aynı çatı altında birleştirmeyi düşünen iş dünyasının liderlerine de yönlendirmelerde bulunuyor.
İşte başarılı birleşme için 6 adım
1. Birleşmeyi stratejik avantaj sağlamak için ele alın – Pazarlama ve iletişim direktörleri, itibar kazanımı kadar pazarda yeniden konumlandırmayı kapsayan girişimler için bütünleştirmeyi paha biçilemez buluyor.
2. Ortak bir vizyon ve misyon ile başlayın – Marka kimliğinizin bir tanımını yapın ve bütünleşen yeni departmanı, bu tek kurumsal ve marka misyonu etrafında düzenleyin. Şirketin misyonuna ulaşmak için değişimin mantığını açıkça ifade edin ve bütünleşme için ikna edici gerekçenizi anlatın.
3. Derinlemesine yaygınlaştırın – Birlikte neler başarabileceğinizi ve yeni fonksiyonlarınızın nasıl işleyeceğini şirket içi hissedarlarınızla paylaşarak birleştirilen misyonu tanıtın. Özellikle iç birim yöneticilerinin, müşterilerin ve son tüketicinin başlıca ihtiyaç ve isteklerini keşfedin.
4. Bütünleştirmeyi yönetin – Uzak coğrafyalarda ve iş birimlerinde geniş organizasyonların yönetilmesi için genellikle güçlü bir koordinasyon gerekir. Şirketteki farklı bölümlerin liderlerine danışmanlık yapan grupların birleştirilmesi, öncelikleri belirlemeye yardımcı olur.
5. Çabuk ama planlı hareket edin – İçgüdülerinize güvenin ve birleşmeyle oluşturulan yeni birimin sorunsuzca yürütülmesini sağlayacak aksiyonları hızlandırın.
6. Başarılarınızı erkenden ve sık sık kutlayın – Sonuçları ilk fırsatta sergileyerek bütünleşmenin faydalarını şirket içinde kutlayın. Daha da önemlisi şirket içinde destek toplamak için bu değerleri sürekli olarak yöneticilerinizle paylaşın.
Araştırma gösteriyor ki; iletişim ve pazarlamayı birleştirmeye karar verirken hesaba katılması gereken birçok etken bulunuyor. Ancak süreci başından sonuna kadar yaşayan pazarlama ve iletişim direktörleri, medya ortamındaki değişimlerin bu iki görev arasındaki uyumu yeniden değerlendirmesi konusunda hemfikir.
Weber Shandwick’in bu çalışması; Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik bölgelerindeki 10 pazarlama ve iletişim direktörüyle yapılan kapsamlı telefon görüşmelerinden çıkan sonuçlara dayanıyor.
Rapor hakkında daha fazla bilgi edinmek için şuraya tıklayabilirsiniz.
Yorumlar