Skip to main content

WSJ, Avrupa’da kâğıt baskıya son verirken, benzer planlar Asya’da da gündemde. Ayrıntılar haberimizde.

Ekonomi gazetesi Wall Street Journal (WSJ),  Avrupa’da kâğıt baskıya son veriyor. Financial Times’da (FT) bugün yayımlanan habere göre, WSJ Avrupa’da kâğıt baskıya son vereceğini ve dijital aboneliklere yoğunlaşacağını açıkladı. FT’ye konuşan konuya yakın iki kaynak, kâğıt baskının ne zaman sona ereceği hakkında bilgi vermedi. Otellere indirimli şekilde satılan baskılar da plan dâhilinde ve bu baskılardan da vazgeçiliyor. Bununla birlikte, sadece abonelere kâğıt nüshaların gönderilmesi planlanıyor.

WSJ aynı planı Asya ülkelerinde de uygulamak istiyor. Asya’da kâğıt baskı satışları Avrupa’ya göre daha fazla olan WSJ’ın bunun için bölgede kâğıt baskı ve dağıtımı için bir ortaklık kurmak istediği belirtiliyor. Avustralya’da ise WSJ’in bazı sayfaları Australian gazetesinin içinde basılıyor. Bu gazete, WSJ’ın da sahibi olan News Corp tarafından yayımlanıyor.

Kâğıt baskıda düşüş, dijital aboneliklerde artış

FT habere görüş almak için WSJ’e başvurdu ama gazeteden ülkeler bazındaki planlamaya dair açıklama gelmedi. Gazete buna karşılık, kâğıt baskı ve dijital abonelik adetlerini sürekli karşılaştırdıklarını ve dijital aboneliklerin artışta olduğunu aktarıyor. Açıklamada, “Geçtiğimiz yıl Asya’da dijital aboneliklerimiz iki kat arttı ve Avrupa’da yüzde 48 büyüme kaydettik” ifadesine yer veriliyor.

FT ayrıca dijital abonelik ve kâğıt baskı satışlarını da karşılaştırıyor ve büyük gazete gruplarının kâğıt baskı satışlarının 2016’da yüzde 20 düştüğünü kaydediyor. FT’ye göre WSJ bu yılın ilk çeyreğinde 2016’ın ilk çeyreğine oranla 118 bin yeni dijital abonelik satarken, New York Times’da bu durum 308 bin olarak gerçekleşiyor.