Her efsane ismin ardından bir film yapıldığında benzer eleştiriler çıkagelir: “Bu filmde anlatılanların … ile hiçbir ilgisi yok.” Evet, “Steve Jobs” için de benzer görüşler ileri sürüldü. Filmi seyreden ve Steve Jobs’la yakından çalışan birçok isim dâhil olmak üzere (şu anki Apple CEO’su Tim Cook ve Apple Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jony Ive, vd) filmden çok hazzetmediklerini belirtti. Bu noktada, Senarist Aaron Sorkin’e kulak verdiğimizde, kendisi zaten böyle bir şeyin peşinde olmadığını ve verdiği mülakatlarda yaptığı işi fotoğraf ve resimle karşılaştırdığını söylüyor. Sorkin, bu filmde resim yaptığını aktarıyor.
“Steve Jobs” efsanenin ardındaki insanı gösterme girişimi aslında. Film Steve Jobs’un kariyerinde üç önemli döneme işaret eden ürün tanıtımını (1984-Macintosh, 1988-NeXT ve 1998-iMac) konu alıyor. Senaryo, ünlü bir biyografi yazarı olan Walter Isaacson’ın Jobs’un ölümünden kısa bir süre piyasaya çıkan biyografisine dayanıyor (“Steve Jobs”, Walter Isaacson, Domingo Yayınları, Çeviren: Dost Körpe, 542 sayfa, Ekim 2011, İstanbul). Ürün tanıtımları esasında filmde ikinci planda kalıyor ve daha çok bu tanıtımların arka planında dönen olayları görüyoruz. Hikâyenin ele alınışında ise Steve Jobs’un ağırlıklı olarak şu altı kişiyle etkileşimlerine tanık oluyoruz: Joanna Hoffman (Eski Apple Pazarlama Yöneticisi), Chrisann Brennan (Jobs’ın eski kız arkadaşı), Andy Hertzfeld (Apple Yazılım Mühendisi), Steve Wozniak (Apple Kurucu Ortağı ve Jobs’un en yakın arkadaşı) ve Lisa (Steve Jobs’un uzun yıllar kabul etmek istemediği kızı. Hatta, Steve Jobs daha sonra “LISA” adını verdiği yeni bir Mac modeli piyasaya sürerek kızına karşı hissettiği suçluluktan kurtulmak istediğini not edelim). Bu olayların en önemli olanı da, Steve Jobs’un kızıyla yaşadıkları başı çekiyor. Sanırım, filmin sıkıcı olmaması açısından yan hikâye olarak eklenmiş. Zira, ağırlıklı olarak teknolojinin bahsedildiği bir filmde dengeleyici bir unsur olarak bu hikâye kullanılmış. Tabii, bunun biraz aşırıya kaçtığını not edeyim.
Yorumlar