Skip to main content

Yapılan bir araştırmaya göre; sosyal mecraların reklam payları karşılaştırıldı.

Ülkemizde Twitter halen erişime kapalı. Ancak halen Twitter’ın kendi platformunda yenilikler yapmaya, sosyal platform hakkında araştırmalar yapılmaya devam ediyor.

Twitter gelirlerinin yüzde 90’dan fazlası özellikle mobilde reklamdan ve sponsorlu hesaplardan oluştuğu biliniyor. Ancak yapılan son araştırma sosyal ağın aslında pazarlama dünyasında zorlandığını gösteriyor.

Sosyal medya analiz firması Socialbakers’ın yaptığı araştırma sonucuna göre pazarlamacıların yüzde 23’ü Twitter reklam platformunu kullanıyor. Yüzde 92’lik paya sahip Facebook ile arasında oldukça büyük farklılık gözlemleniyor.

Twitter’ın sahip olduğu düşük oranın nedeni de büyük ihtimalle reklamların yalnızca dünya çapında bazı bölgede ulaşılabilir olması.

Statista’nın oluşturduğu tabloda Facebook, YouTube, LinkedIn ve Twitter’ın reklamcılık paylarını görebilirsiniz. Anket bazlı yapılan araştırma, 82 ülkede 20 farklı iş alanında 500’ün üzerinde çalışana ulaştı.

Kaynak: Mashable