Twitter’ın son bombası, Nielsen TV Twitter Ölçüm Sistemi, bugün Amerika’da faaliyete geçiyor. Nielsen şirketi işbirliğiyle oluşturulan ölçümleme sistemi hem televizyon dizileri ve programlarıyla ilgili atılan tweet sayısını hem de bu tweetlerin ulaştığı insan sayısını gösterecek.
Televizyonda yayımlanan diziler ve programlarla ilgili atılan twetlerin ulaştığı insan sayısının bilinebilmesi özellikle reklamcılar için büyük önem taşıyor. New York Times, dizileri mention ederek atılan tweetlerin yalnızca buzdağının görünen kısmı olduğunu, asıl önemli olanın bu tweetlerin kimlere ulaştığının bilinmesi olduğunu vurguluyor. Breaking Bad dizisinin finaliyle ilgili sonuçlar da New York Times’ın bu tezini kanıtlar nitelikte. Dizi 1,2 million tweette mention edilirken, bu tweetlerin ulaştığı insan sayısı 9,3 milyon.
Social Guide’ın Başkan Yardımcısı Sean Casey ise, gelecekte geliştirilecek reyting ölçüm sistemlerinin bir ünlünün kendi dizisi ya da programıyla ilgili attığı tweetler ile izleyiciler tarafından atılan tweetleri dahi ayırt edebileceğini ifade ediyor.
Nielsen ve Twitter hangi televizyon kanallarının ve reklamcıların yeni çıkan reyting sistemini kullanacağı hakkında bilgi vermese de, reyting ölçümlemeyi yeni bir boyuta taşıyan bu sistemin yoğun ilgi göreceği tahmin ediliyor.
Yorumlar