MediaCat önderliğinde ve Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Lovemark’ları 2019 Araştırması” bu yıl 12. kez gerçekleştirildi. Araştırma, tüm sektör oyuncuları tarafından dikkatle analiz edilmesi gerektiren çarpıcı sonuçları ile dikkat çekiyor.
Metodoloji
Türkiye’nin Lovemark’ları araştırması MediaCat önderliğinde Ipsos tarafından, bilgisayar destekli telefon görüşmeleri tekniği (CATI) yöntemiyle gerçekleştirilir. Araştırmanın amacı Türkiye’de rekabetin ve iletişim faaliyetlerinin yoğun olduğu veya merak konusu olan belirli kategorilerde hangi markanın “Lovemark” olduğunu tespit etmektir. Kategoriler, her yılın başında MediaCat önderliğinde tarafların görüşleriyle belirlenmektedir.
Her yıl, araştırma sonuçlarının mevsimsellik etkisini azaltmak üzere araştırma sahası geniş tutulmaktadır. 2019 yılında bu periyot Şubat – Haziran 2019 arası olmuştur. Bayram ve resmî tatillerde çalışmaya ara verilmiştir. Araştırma kadın – erkek oranı eşit, Türkiye temsili 2 bin kişinin katılımıyla gerçekleşmiştir.
2016’da yenilenen Lovemark yaklaşımında olduğu gibi; bu yıl da markanın zihin payı, duygusal olarak yakınlık derecesi, beklenti ve ihtiyaçları karşılama düzeyiyle asla bırakılamayacak kadar sevilip sevilmediği dikkate alınarak modelli bir hesaplama yapılmıştır.
Türkiye’nin Lovemark’ları 2019
- Akaryakıt İstasyonu: Opet
- Ambalajlı Su: Erikli
- Banka: Ziraat Bankası
- Beyaz Eşya: Arçelik
- Bilgisayar: Casper
- Bulaşık Deterjanı: Fairy
- Cep Telefonu: Samsung
- Futbol Takımı: Galatasaray
- Giyim – Tekstil: LC Waikiki
- GSM Operatörü: Turkcell
- GSM Operatörüne Özel Mobil Uygulama: Vodafone Yanımda
- Kahve: Nescafé
- Makyaj: Avon
- Otomotiv: Volkswagen
- Paketli Kuruyemiş: Tadım
- Sosyal Medya Platformu: Instagram
- Süpermarket: Migros
Yorumlar