Performans ajansı Brands & Clicks, 2018’de SEO alanında en iyi performans gösteren markaları bir raporda bir araya getirdi.
Dijital dünyada kimi küçük, kimi ise kullanıcıların alışkanlıklarını ve markaların dijital pazarlama stratejilerini değiştirebilecek kadar büyük pek çok gelişmenin bizi beklediği 2019 yılında, arama motoru optimizasyonu, organik web sitesi ziyaretlerinin en büyük kaynağı olarak önemini koruyacak.
2018’de SEO alanında en iyi performans gösteren markaları bir raporda bir araya getiren performans ajansı Brands & Clicks, çalışmada otomotivden turizme, bankacılıktan giyim ve e-ticarete kadar 20 sektörün önde gelen markalarının SEO performanslarını site hızı, mobil, arama hacmi ve organik trafik gibi temel kriterleri dikkate alarak markaların SEO karnesini çıkardı.
Raporda yer alan bilgilere göre, Elektronik sektöründe Apple, MOZ’da ve ahrefs’de yüzde 97’lik performansıyla dikkat çekerken, Samsung, 550 binlik Google arama hacmiyle rakiplerini geride bırakıyor. Semrush’da 40. sıraya yerleşen Apple, GTmetrix’deki 16 sn’lik açılış hızıyla zirveye oturuyor.
E-ticaret’deki duruma bakıldığında ise, MOZ’da Hepsiburada yüzde 65’lik oranla zirvede yer alırken, ahrefs’de yüzde 82’lik performansıyla n11 Hepsiburada’nın önüne geçiyor. 91 Milyonluk Google arama hacmiyle Trendyol rakiplerini açık ara geride bırakırken, Hepsiburada’nın Semrush’ta 23. sıraya yerleştiği görülüyor.
İnternet Sağlayıcıları sektöründe MOZ’da yüzde 56’lık oranla Türk Telekom rakiplerinin önüne geçiyor. Şirket, yüzde 79 oranla ahrefs’de, 2.24 milyonluk Google arama hacmiyle ve Semrush sıralamasında 88. sıraya yerleşerek ilk sıraya yerleşiyor.
Online Bilet sektöründe, yüzde 51’lik oranla Enuygun MOZ’da ilk sırada yer alırken, ahrefs’de yüzde 60’lık oranla biletall öne çıkıyor. Google aramalarında 673 binlik oranla ilk sıraya yerleşen Skyscanner rakiplerini geride bırakıyor. Google PageSpeed Masaüstünde Turna.com yüzde 100 ile zireveye oturuyor. En Uygun, Alexa sıralamasında 30. olarak öne çıkarken, SimilarWeb’deki 7 milyonluk trafiği ile rakiplerini arkasında bırakıyor.
Sosyal Medya analizine göre, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter ve Tumblr MOZ’da yüzde 10o’a sahip. ahrefs’te Facebook yüzde 100 oranıyla öne çıkıyor. 83 Milyonluk Google arama hacmiyle YouTube, 68 milyonluk arama hacmine sahip Facebook dahil olmak üzere diğer sosyal ağları gerisinde bırakıyor.
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Yorumlar