Yaz aylarında meclisin gündemine gelen sonrasında hızlıca yasalaşan sosyal medya düzenlemesi ile ilgili kanunda sosyal medya platformlarının temsilcilik açma zorunluluğu bulunuyordu. Geçtiğimiz kasım ayında sosyal ağlara temsilcilik atanmasıyla ilgili sürenin dolmasının ardından başta Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube ve TikTok platformlarının her birine 10 milyon lira ceza kesilmişti. İkinci sürenin de dolmasıyla şirketler 30’ar milyon lira ceza daha aldı. Yaşanan bu gelişmelerin ardından YouTube, Türkiye’ye temsilcilik açacağını duyurmuştu.
Yasa gereği, temsilcilik açmayan Facebook, Twitter, TikTok ve Instagram gibi sosyal medya devlerine şimdi reklam yasağı uygulanacak ve Türkiye’deki çok sayıda işletme bu platformlara reklam veremeyecek. Sosyal ağ sağlayıcılarının Türkiye’de temsilcilik açmama kararları sürdüğü takdirde, reklam cezasından üç ay sonra internet trafiği bant genişliği yüzde elli daraltılacak. Bu daraltma kararından sonra da temsilcilik açılmazsa bant trafiğinin yüzde 90 daraltılması yaptırımı uygulanacak.
Sosyal ağlara reklam yasağı, e-ticaret yapan KOBİ’leri olumsuz etkileyecek
Türkiye’de 7 milyon genç sosyal medya kullanıyor. Toplam 54 milyon kişi de yine mobil cihazlarından bu ağlarda ortalama günlük 2 saat 52 dakika zaman geçiriyor. Toplam sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı 20-30 yaş arasında.
Pandemi döneminde e-ticaretin artığını ve KOBİ’lerin bu süreçten olumsuz etkileneceklerini dile getiren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Bu çok ciddi bir karar. Bu reklam yasağı gelirse, yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir. Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor.” dedi.
Yorumlar