Skip to main content

E-ticaret ekosistemine katılım oranlarında Avrupa lideri olan Türkiye, dünyada 6. sırada.

Global sosyal medya ajansı We Are Social’ın Hootsuite ile birlikte hazırladığı “Dijital Türkiye Şubat 2022” raporu yayınlandı. Rapora göre, online alışveriş sitelerinin müşteri sayısı Şubat 2022 itibarıyla 40 milyonu aşarken, kişi başı yıllık harcama ortalama 521 dolara ulaştı.

Raporda, Türkiye’deki internet kullanıcılarının %64’ünün düzenli olarak sanal mağazalardan alışveriş yaptığı bilgisi verilirken, sanal mağazalardan alışveriş yapan internet kullanıcısı sayısının bir yılda 3,6 milyon kişi artarak 40 milyon 840 bin kişiye ulaştığının da altı çizildi. Geçen yıl hazırlanan raporda bu 37 milyon 240 bin kişinin internetten alışveriş yaptığı bilgisi yer alıyordu.

Türkiye, internet kullanıcılarının %64’ünün internet üzerinden alışveriş yapması ile Avrupa’da lider; dünyada ise Tayland, Malezya, Güney Kore, Meksika ve Çin’in ardından altıncı sırada yer alıyor.

Online alışveriş yapan internet kullanıcılarının oranı İngiltere’de %60, ABD’de ise %57.

Kişi başı e-ticaret 521 dolar

Söz konusu rapora göre, Türkiye, e-ticaret ekosistemine katılımda Avrupa lideri olsa da kişi başı alışverişte hâlâ çok gerilerde bulunuyor. Zira 40 milyon 840 bin kişinin dijital mağazalardan satın aldığı mal ve hizmetlerin tutarı yıllık 21 milyar 260 milyon dolar. Buna göre kişi başına düşen yıllık e-ticaret miktarı 521 dolar.

E-ticaret ekosistemine katılımda Avrupa lideri olan Türkiye, sepet ortalamasında ise sonuncu sırada. Kişi başına yıllık e-ticaretin dünya ortalaması, bin 17 dolar ile Türkiye’de kişi başı yıllık miktarın iki katına yakın. Bu miktar, dünyada ilk üç sırada yer alan Hong Kong’da 3 bin 183, ABD’de 3 bin 105, Güney Kore’de ise 2 bin 995 dolar.

Elektroniğe 11,3 milyar dolar

Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral

Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral

Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, Dijital Türkiye Şubat 2022 raporuna göre Türk tüketicilerin online alışverişte en fazla harcamayı 11 milyar 340 milyon ABD doları ile elektroniğe yaptıklarını bildirdi.

Kayral’ın verdiği bilgilere göre, elektroniği 5,27 milyar dolar ile moda, 1,32 milyar dolar ile mobilya, 1,11 milyar dolar ile kişisel bakım ve kozmetik, 969,1 milyon dolar ile oyuncak ve hobi, 519,4 milyon dolar ile fiziksel medya, 462,3 milyon dolar ile yiyecek, 85,24 milyon dolar ile de içecek sektörü takip etti.

Dijital Türkiye Şubat 2022 Raporu’nda tatil, seyahat harcamalarının ayrı kategorilerde değerlendirildiğinin altını çizen Kayral, “Tatil seyahat için de 2021 yılında online pazarlarda 4,6 milyar ABD doları harcama yapıldı” dedi.