AdEx Dijital Reklam Raporu’nda yayınlanan verilere göre, Türkiye’de dijital reklam yatırımları 2015 yılında yüzde 18 büyüme kaydetti. En büyük büyüme geçen yıllarda ve 2015’in ilk 6 ayında olduğu gibi, mobil ve video kategorilerinde yaşandı. Mobil reklam yatırımları yüzde 61 artış gösterirken oyun içi video reklam yatırımları ise yüzde 30,6 ile sektör ortalamasının üzerinde büyüdü.
Rapor sonuçlarında görüldüğü üzere mobil reklam yatırımları 2014 yılında yüzde 57,7, 2015’te yüzde 61 ve iki senede toplam yüzde 153,8’lik artış gösterdi. Yüzde 61 artış oranının önemini gösteren bir diğer veri ise 2015 yılında SMS/MMS kampanyaları için veri kullanımına getirilen kısıtlamadan ötürü bu alanda yatırımların düşmüş olması. Bu düşüşe rağmen mobil reklam yatırımları, bu alanın takipçisi olan videoyu büyüme anlamında neredeyse ikiye katlamış durumda.
Raporda dikkat çeken bir diğer nokta ise, yüzde 30,6’lık bir büyüme ile sektör ortalamasının üzerinde büyüyen Oyun İçi Reklamlar. IAB Türkiye tarafından gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de 22 milyon kişi oyun oynuyor.
Dijital reklamda en büyük pay Google’ın
AdEx Dijital Reklam Raporu sonuçlarına göre, digital reklam yatırımlarında 2015’te de en büyük payı Google Search aldı. 2014’te de olduğu gibi, pazarda en büyük payı, 733,4 milyon lira ile arama motoru reklamları alıyor. Türkiye dijital reklam harcamalarının odaklandığı ikinci en büyük kategori olan display, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 17,5 oranında büyüyerek 2015 yılında 611,5 milyon lira büyüklüğe ulaştı.
Yorumlar