Skip to main content

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Mart – Ekim 2014 raporları baz alınarak hazırlandı. Gemius – Ipsos konsorsiyumunun yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını paylaşıyoruz

Tüketicilerin tercihi mobilden yana

Gemius, Orta ve Doğu Avrupa’yı ele aldığı mobil pazarlama değerlendirmesini yayımladı. Bu değerlendirmede Türkiye de yer alıyor. Çalışmadan öne çıkan notları paylaşıyoruz

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Rima Erdemir, Türk mobil pazarlama sektörünü değerlendirirken Milward Brown’ın yaptığı bir araştırmaya değiniyor ve Türk kullanıcıların günde ortalama 132 dakikayı mobilde geçirdiklerine dikkat çekiyor. Erdemir ayrıca tüketicilerin yüzde 40’ının TV karşısındayken ikinci ekranla meşgul olduklarını ifade ediyor. Türkiye’deki reklam harcamaları içinde dijitalin payının yüzde 4 olduğunu söyleyen Erdemir, bu payın düşük olmasının nedenlerini, reklamverenleri mobil mecrayı etkin biçimde kullanamamaları ve bu mecradaki reklam formatlarına tam hakim olamamalarına bağlıyor.

Mobil dönüşümün henüz başındayız

Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten, 2014 yılında hem mobil penetrasyonda hem de mobil reklam harcamalarında bir yükseliş gördüklerini söylüyor. İdil Kesten ülkemizdeki genç kuşağın akıllı telefonları artık bir zorunluluk olarak gördüğüne de işaret ediyor. Gemius’un multiplatform çözümleri içerisinde mobili de ölçümlediklerine de değinen Kesten, bunun mobil patlamayı hızlandıran bir süreç olacağına inanıyor. Mobil internetin geleceğinin ne olacağı sorusunu da cevaplayan Kesten, bunun en önemli etkisinin geleneksel basın üzerinde olacağını ifade ediyor. Kesten, “Bununla birlikte online işlemler ve bankacılık da bu dönüşümden etkilenecek” diyor ve ekliyor: “İnsanlar artık yanlarında PC’lerini taşımıyorlar. Bunun yerine yanımızda akıllı telefon ve tabletlerimiz sürekli bizimle. Günümüzün akıllı telefonlarının gelecekte daha da akıllanacağına ve kişiselleştirilebilir hale geleceğine inanıyorum.” Kesten yakın gelecek için ise şu tahminde bulunuyor: “Kısa süre içinde yanımızda kredi kartı bulundurmayacağız veya araçlarımızın anahtarlarını kullanmayacağız. Şu an bence mobil dönüşümün henüz çok başındayız.

“Türkiye’de 2014’ün mobil, PC ve tablet ziyaretçi karnesi” araştırması Digital Age Almanak 2014 sayısında yer alıyor.