Skip to main content

Türkiye internet ekosisteminin muhasebesini bu yıl da IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verileri üzerinden ortaya koyduk ve 2019’un trafik şampiyonlarını sayfalarımıza taşıdık.

Firmaların dönüşüm, değişim ve gelişim hedeflerine giden yolda en önemli yapı taşlarını ellerinde bulundukları veriler oluşturuyor. Dijital sektörde strateji üreten firmalar için faydalı olabileceğini düşündüğümüz dijital trendleri bu yıl da Gemius’un yılın resmini ortaya koyan IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması verileri üzerinden aktarmaya çalıştık.

2019’da da mobil internet kullanımı artışta

Mobil internet kullanımının giderek yaygınlaşmasıyla beraber mobil internet kullanıcı sayıları artarken internet kullanıcıları masaüstü bilgisayarlarından daha az internete girmeyi tercih ediyorlar. IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması sonuçlarına göre 2019 yılında masaüstü bilgisayarlardan internete erişen aylık ortalama kullanıcı sayısı 25,5 milyon olurken akıllı telefonlardan internet kullanan kişi sayısı 44,5 milyona ulaştı.
Masaüstü kullanıcılarının ilk tercihi 24,4 milyon gerçek ziyaretçi ile Google olurken, ikinci sırada 20,6 milyon ile YouTube ve üçüncü sırada 13,5 milyon ile Facebook yer aldı.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

Akıllı telefon kullanıcılarının ilk tercihi ise sabah.com.tr oldu. 25,5 milyon gerçek ziyaretçiye erişen sabah.com.tr’yi 22,2 milyon ile haberturk.com ve 19,5 milyon ile sozcu.com.tr takip ediyor. Tabletten internete erişenlerin ilk tercihi de yine sabah.com.tr olurken, onu sozcu.com.tr ve haberturk.com izliyor.

*Smartphone verileri sadece IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*Tablet verileri sadece IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

Akıllı telefonlarda en fazla kullanıcıya sahip uygulamalar sahibinden.com’un Android ve IOS uygulamaları. 5,3 milyon gerçek ziyaretçiye ulaşan Sahibinden Android uygulamasını 3 milyon gerçek ziyaretçisiyle Sahibinden IOS uygulaması takip ediyor. Üçüncü sırada ise 2,5 milyon gerçek ziyaretçiye sahip Maçkolik Android uygulaması yer alıyor.

*Ocak-Ekim 2019. *Mobil Uygulama Gerçek Kullanıcı verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırması Mobil Uygulama Raporu Ocak-Ekim 2019 verilerinin ortalamalarına göre hazırlanmıştır.

Video’dan sosyal medyaya internetin enleri
Internet kullanıcılarının ilgi duydukları içeriklerden öne çıkanlar olan Video – TV, Sosyal Ağlar, Haber, Kamu, E-ticaret, İlan, İş-Finans, Eğitim, Yaşam ve Spor alt başlıklarındaki trafik şampiyonlarını aşağıda sıraladık

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*SmartPhone verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*Tablet verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*SmartPhone verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*Tablet verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Kasım 2018 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*SmartPhone verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*PC verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan / olmayan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

*Tablet verileri IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

Türkler olarak video/TV izlemeyi sevdiğimizi dijital platformlardaki artan video izleyici sayısından da doğrulamak mümkün. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması Video Raporu 2019 verilerine göre masaüstü bilgisayarlardan video izleyen kullanıcıların ilk tercihi YouTube oluyor. Aylık ortalama 20,6 milyon gerçek izleyiciye ulaşan YouTube’u 9,5 Milyon ile Facebook ve 3,1 milyon ile Twitter takip ediyor. İzlenen video adetleri bazında ise 1,5 milyar ile Facebook lider konuma yükseliyor. İzlenme süreleri bazında ise kişi başına aylık ortalama 11,4 saat izlenme süresiyle yine YouTube ilk sırada yer alıyor, 11,1 saat ile Netflix.com ise hemen arkasında yer alıyor.

*Tablet verileri sadece IAB Türkiye Internet Ölçümleme Araştırmasına dahil olan yayıncıların Ocak-Ekim 2019 dönemi değerlerinin ortalaması alınarak hesaplanmıştır.

Akıllı telefonlar ve tabletler üzerinden video izleyenlerin ilk tercihi kizlarsoruyor.com oluyor. Kizlarsoruyor.com aylık ortalama 4 milyon gerçek İzleyiciye ulaşıyor. İzlenen video adetlerine göre incelediğimizde ise fox.com.tr ilk sırada yer alıyor. İzleyiciler fox.com.tr’de aylık ortalama 12,4 milyon video içeriği izliyor. Buna karşılık uzun formatlı video içeriği tüketen kullanıcılar en fazla puhutv.com’da vakit geçiriyor. Akıllı telefonlarda kişi başına ortalama 2,7 saat ve tabletlerde 3 saat ortalama izlenme süresi puhutv.com her iki platformda da ilk sırada yer alıyor.