Skip to main content

Türkiye’de geçen yıl yapılan online harcamaların yüzde 19’u akıllı telefonlar üzerinden gerçekleşti

PayPal’ın 22 ülkeyi kapsayan mobil alışveriş alışkanlıkları araştırması; akıllı telefonlar ve tabletlerden yapılan alışverişin tüm online ticaret içindeki hacmine ve mobil ticaretteki hızlı büyümeye dikkat çekiyor. PayPal adına IPSOS tarafından yapılan araştırmaya göre; mobil ticaretin büyüme oranı e-ticaretin büyüme oranının üç katı.

  • Akıllı telefonlar üzerinden yapılan harcamalar, dünya çapında online harcamaların yüzde 9’unu oluştururken; tabletler üzerinden alışveriş de yalnızca yüzde 5’te kalıyor. Toplam online harcamaların yüzde 85’inin dizüstü ve masaüstü bilgisayardan yapıldığı göz önünde bulundurulduğunda söz konusu rakamlar düşük görünse de, mobil alışveriş hızla yaygınlaşıyor.

Araştırmaya göre online alışveriş yapanların üçte biri, Ekim 2013 – Ekim 2014 arasında akıllı telefonlarıyla alışveriş yaptığını belirtirken, bu oran tablet kullanıcıları için yüzde 20. Türkiye’de ise aynı dönemde online alışveriş yapanların yüzde 53’ü akıllı telefonları, yüzde 28’i ise tabletleri üzerinden alışveriş yaptığını belirtiyor. 

  • Akıllı telefonlar üzerinden alışverişte Çin, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) başı çekiyor. BAE’de online alışveriş harcamalarının yüzde 24’ünü akıllı telefonlar üzerinden yapılan işlemler oluştururken, Çin’de bu oran yüzde 21, Türkiye’de ise yüzde 19. Alışveriş sıklığına bakıldığında da aynı üç ülkenin öne çıktığı görülüyor.

Ekim 2013 – Ekim 2014 tarihleri arasında online alışveriş yapan Çinlilerin yüzde 68’i, BAE vatandaşlarının ise yüzde 57’si akıllı telefonlarından alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Bu alanda da dünya çapında üçüncü olan Türkiye’de ise bu oran yüzde 53.

  • Dünya çapında akıllı telefonları ile alışveriş yapanların yüzde 64’ü bir uygulama üzerinden, yüzde 52’si ise tarayıcı kullanarak alışveriş yaptığını belirtiyor; her iki platformu da kullananların yüzde 47’sinin tercihi ise uygulamalar. Tüm akıllı telefon ve tablet kullanıcılarının eğilimlerine bakıldığında, hem online hem offline ödeme yapmak için uygulama kullanmayı tercih etme sebeplerinin başında yüzde 35 ile ödemenin pratikliği ve yüzde 30 ile ödeme hızı geliyor. 

İnfografik çalışmasının üzerine tıklayarak; yüksek çözünürlüklü versiyonuna ulaşabilirsiniz.

Mobil alışveriş çağı_lInfografik