Turkcell, Genel Müdür Kaan Terzioğlu’nun katıldığı basın toplantısıyla uzun süredir beklenen yerli arama motoru ‘Yaani’yi tanıttı. Mobil öncelikli arama motoru şu anda App Store ve Google Play‘den indirilebilir durumda.
Anadili Türkçe olan Yaani’nin en önemli özelliklerinden biri, Türkçenin farklı dil bilgisi yapısını anlayabilecek şekilde geliştirilmiş olması. Böylece Yaani Türkçe aramalarda çok daha doğru sonuçlarla kullanıcıların karşısına çıkacak.
Turkcell’in arama motoru #Yaani pic.twitter.com/LCEd4YeYf3
— Digital Age (@digitalage) 25 Ekim 2017
‘Yaani’ neler sunuyor?
Yaani, kullanıcıların aramalarına göre bir süre sonra alışkanlıklarını ve gerçekten ne aramak istediklerini öğreniyor. Daha önce yapılan aramaların benzerleri daha arama yaparken kullanıcıya gösteriliyor.
Kullanıcılar Yaani arama motorunu hem AppStore hem de Google Play uygulama mağazalarından telefon ve tabletlerinize ücretsiz indirerek kullanmaya başlayabiliyor. Uygulamayı indiren Turkcell’lilere 1 GB internet kotası tanımlanırken, Yaani ile yapılan aramalar ve sonuçlarının gösterildiği sayfalardaki data kullanımı kullanıcının internet kotasından düşmüyor. Ek olarak, Turkcell’lilerin hatlarına Yaani’yi kullandıkça her ay 1 GB’lık internet paketi tanımlaması yapılıyor.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Dünyada gücün kaynağının değiştiği bir dönemden geçiyoruz. Artık veri en önemli güç. Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız. Çünkü verileri işlemediğiniz sürece elinizde veri olmasının pek bir anlamı yok. Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye’de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz. Bu Turkcell’in değil Türkiye’nin arama motoru. Hepimizin desteği ile büyüyecek” dedi.
Yorumlar